Glad och nöjd!

Jo, ni läser rätt! Jag som lätt blir sådär deppad, lessen o tråkig är riktigt glad och nöjd idag. Och vad beror detta på då? Trevligt sällskap och shopping såklart! Jag som innan idag fick rådet av lilla mamma att inte handla så mkt, åkte idag in till stan o då blev det en ny bilstol till min lilla höna. Det känns ofantligt bra eftersom hon verkligen ogillar att åka bil i sin gamla stol, baklänges. Vet inte om hon börjar bli åksjuk eller om det är obekvämt men vi tog iaf beslutet idag att det är bättre att hon sitter bra än sitter baklänges. Känns hur bra som helst och Ellie är verkligen helnöjd med sin nya cooooola stol :)

I em har det varit fullt ös. Min kära kusin kom på besök med barn och flickvän. Jag blir så glad av o träffa honom! Han e helt galen och retar gallfeber på alla :) men på ett roligt sätt. Pratat gamla minnen, grillat och pratat om framtiden. Mycket trevligt! Och det var en trevlig tös han letat rätt på :)

Peter har också varit o hämtat skörden av förra veckans nätshopping! Det blev två par skor till mig, ett par till Emelie o en bunke kläder till Emelie o Albin. Alla nöjda och glada! Jag köpte ett par Björn Borg basketkängor typ i vitt skinn, sååååå snygga och satt som en smäck! Dessutom blev det även ett par röda ballerina skor som är lite trånga men jag tror att de kommer att töjja sig lite och sitta som ett smäck de med! Emelie fick ääääntligen sina vita converseskor och är salig. Kul att se nöjda barn!

På tal om nöjda barn så har min stora prinsessa varit på kalas idag. Hos sin älskade vän som flyttat utomlands men e hemma ngn vecka. Hon var så glad och det är helt ljuvligt att se de små liven och hur de saknat varandra. När jag hämtade henne vid 19-tiden ville han följa med hem, ha ha ha, det fick snällt bli en annan dag...

Alltså har detta varit en annorlunda men härlig dag. Jag ska nog kämpa lite mer för att njuta av mina dagar och försöka sluta oroa mig för allt som har varit, är och kommer att bli...

Nu ska jag krypa till kojs. Imorn hoppas jag på en ny tvättmaskin och ska till optikern för utprovning av nya linser. Så skönt med linser på sommaren så man kan ha solgalsögon och sitta o lapa sol men ändå se sina barn emellanåt utan att behöva rota fram brillorna. Det fanns visst en prenumeration på linser, det är ju perfekt för en virrig mamma som mig. Att slippa behöva hålla reda på när de är slut och sedan dessutom behöva ta sig dit för att hämta nya!

Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0