Uppdatering...

Fick en liten pik idag av min syster... "Bloggar ofta?" Nej, det har väl inte blivit så mycket av den varan den senaste tiden. Här har varit fullt ös på cirkus Hassellunden! Det som varit mest galet har handlat om vårat zoo, eller kaninerna närmare bestämt.

Jag skrev ju tidigare om Tages lilla rundtur på tomten. Nu i veckan var det dax igen... Han har fått flytta till sin övernattningsbur i vedskjulet igen eftersom Plopp börjat bygga bo och plocka päls, vi misstänkte att det var ungar på gång så hon fick ha lite lugn och ro. När jag skulle hämta mat till honom så lämnade jag dörren lite på glänt, eftersom det är en ganska hög kant upp. När jag tog mat såg jag små bollar i Plopps bur och insåg ju ganska snabbt att ungarna redan kommit! Då jag gick tillbaka med maten till Tage hade han skuttat ut och satt nöjd och belåten i vedskjulet. Hundarna var såklart ute så jag blev lite stressad och ville ha in honom så fort som möjligt. Visst... han stack som en avlöning och hundarna efter. Aha, jaga lite panikslaget djur, skoj! Jisses vilken cirkus. Vira stod på studsmattan och vrålade och jag blev ännu mer stressad, ingen rolig syn att se sin kanin bli mellanmål till sina hundar när man är 5 år!

TIllslut fick jag lugn på hundarna och kunde plocka upp en välmotionerad kanin som var väldigt passiv kan jag säga. Han fick skutta in i sin bur och jag gick bort för att titta till Plopp och hennes ungar. Jodå, 6 st små liv låg där i buren, eller liv och liv, dessvärre levde inte en enda av dem :( Det va lite sorgligt men det är visst vanligt när det är första kullen. Stackars Plopp visste väl inte vad som hänt eller hur hon skulle tackla det hela. Barnen var med och tittade på de små ungarna och vi lade ner dem i en liten kartong så vi kunde begrava dem. Det är ju så livet är. Kanske ni tycker att jag är grym men jag tycker att barnen ska få ta del av både liv och livets slut. De tog det bra och jag tror att det var nyttigt att de fick se ungarna istället för att jag bara skulle säga att de dog...

Ja, jisses. Det händer något här varje dag. Idag tex var det 38 år sedan min man föddes! Det firades med tacokväll med min syster, svåger och mamma. I fredes firades han av sina föräldrar. Det märks att snöjouren är slut för det blev en del whiskey i present. Mycket uppskattat eftersom samlingen börjar tryta. Nu får jag väl ta tag i lite tvätt och disk innan det är dags för Big brother. Mitt nya gift som är helt meningslöst men ändå så svårt att vara utan... jag skäms....

Kommentarer
Postat av: Maggan

Fy fan vad jag skrattade...när jag läste om när du och hundar och ungar försökte fånga kaninen....:) Kan verkligen se hur de såg ut när du sprang där efter 2 svarta med en en dotter på studsmattan...Skönt att de slutade lyckligt även denna gången med kanin som är på rymmen.

Å de där med Bigbrother..jag är oxå fast..pinsamt men sant. kram kram

2011-04-20 @ 14:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0