Trött, tröttare, jag...

Hur kan man vara så trött o sleten? Jag sover hela nätterna, lägger mig i tid och behöver inte gå upp i alltför tidig otta. Ändå är jag sååå trött! Idag när jag lämnat barnen på dagis o skola åkte jag hem o gick o la mig, kl 9. Vaknade kl 12!!!??? O jag vet att jag kommer att somna som en stock vid 22 ikväll igen o jag är precis lika trött nu som när jag gick o vilade mig innan. Min man säger att jag är född trött och det är nog så illa...

Jag funderar på om det är så att jag har den förkylning som drabbat min familj, i kroppen men att den inte bryter ut så det är därför jag är trott. En annan anledning kan vara att jag gottar mig i goda smörgåsar, får galet ont i magen och magras för att sedan inte ha upptagit ngn som helst energi. Kan det vara det som gör mig så trött? Jag vet, jag borde hetl avstått från de där mackorna för längesen, men är man en sucker för mackor så är man dessvärre det. Även om jag äter knäckebröd oftast så slinker det ner en o annan när vi väl har mjukbröd hemma. Och jag har ju sett mönstret nu. Macka=magont och sedan räserfart in på toaletten...

Varje morgon jag vaknar längtar jag tills det blir kväll o jag får gå o lägga mig! På em kan jag lätt somna på soffan med mina töser när vi myser o varvar ner efter dagis/skola. Jag kan gå o lägga mig på fm för o vila nacken efter att ha gjort ngn dumt o efter 2 sekunder sover jag! Helt galet o lite fascinerande men mest av allt är det tråkigt. Det är tråkigt att alltid längta efter sängen, att in ha kännt sig riktigt pigg på... jag vet inte hur länge. Hjälper inte o va ute o hjälper inte o va nyttig. Suck...

Men nu ska jag iaf hoppa in  i duschen o se om jag kan skaka liv i ngn vaken cell i min kropp. Hoppas det för annars somnar jag väl på mötet oxå... kan ju va lite pinsamt...

Kommentarer
Postat av: Maggan

Du...jag har ätit gurkmeja i 1 år nu. Känner mig mycket piggare och jag känner att jag inte lika lätt blir förkyld. När jag väl blir förkyld så går de över ganska så fort. Jag tar 1krm gurkmeja varje morgon i vatten. Funkar utmärkt. Även min moster har fått direktiv från en naturläkare ( hon har reumatism ( stavas kanske inte så, men skitsamma ) ). att hon ska börja med gurkmeja å de har hon gjort och hon känner sig bättre i sina leder faktiskt.

De är min kollega som har mycket sådant för sig, först ryckte jag på axlarna och sa bara..jaja..ät du de. Men nu när jag ätit de i 1 år och verkligen ser, märker och känner resultat så kan jag inte sluta äta gurkmeja varje morgon. De är ju inte så dyrt så jag tycker absolut du ska testa, inget att förlora på de ju.

KRAM KRAM

2011-09-01 @ 09:15:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0