Varför förkylning just nu???

6 dagar kvar till min operation o jag har fått en brakförkylning! Helt matt o orkeslös, näsan rinner o huvudet känns som om jag har 45 graders feber. Snacka om att jag bli förvånad när den stannade på 37... ja, ja, jag hoppas att det går över fort. Inget halsont o känner mig lite bättre i snoken nu men huvudet... Undrar om det är snoret som upptar de där 3 kg jag har kvar att gå ner i vikt inför op?

Dricka pulver, jag kräks snart... Dessutom pratade sköterskan på kliniken om att vi kanske skulle skjuta upp op till v 34 pga förkylning o seg viktnedgång... Då blev jag ganska uppgiven. Idag har jag nästan bestämt mig för o skita i alltihopa, åka upp till hemmakväll o kränga en påse gottor. MEN det är väl därför jag sitter här, delvis iaf. För att jag inte ser ngr resultat o då blir det felaktik tröst, även om det inte är så ofta. Men så hittade jag en blogg på nätet o när jag läst den kände jag mig peppad på ett helt annat sätt.

En tjej i min ålder, i mina trakter som gjort samma sak som jag gjort och ska göra. Klart att hon oxå mått dåligt men det vänder! Nu hade hon gått ner nästan 60 kg o mådde hur bra som helst. Jag ska klara detta, jag ska! Bara den där jäkla förkylningen försvinner så jag kan rasta fläsket lite o måtte det bli av på torsdag. Jag är laddad inför torsdagen men den där framflyttningen känns inte speciellt lockande...

Nu tror jag faktiskt att jag ska krypa till kojs o lämna mannen i soffan med sin whiskey o den där Mary. Töserna e hos mormor o vi har legat o slappat i soffan o för första gången "hyrt" en film via tv:n, jodå, tekniken smyger sig in hos oss oxå ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0