Brottning!!

En av mina passioner i livet har alltid varit brottning. Ahhh, att komma in i en lagom trång brottningslokal, lagom lukt av svett och testeseronen bara sprudlar i luften. Det är en höjdpunkt i livet! Känslan när man klappar in brottarna, mikrofonen som sprakar o brottarna presenteras o sen är det igång. Jag får rysningar bara jag tänker på det!

Det började när vi va små, varannan fredag kom pappa o hämtade oss i firmabilen, lyssnade på Metropol hela vägen till Bjärnum o sen tittade vi på brottning, åkte hem och käkade något gott hemma hos mamma. Kanske är det därför brottning har varit så viktigt för mig? Att det är någon pervers anknytning till min pappa och de stunder vi fick följa med honom? Iaf så fortsatte det sedan med att själva hojja ner till brottarlokalen i Hästveda och anjuta alla matcher. Bäst var när Hästveda mötte Bjärnum och när Trim vann!!!! En riktigt härlig känsla!

När jag tog körkort öppnades den stora världen för mig o min syster. Guldklimpen, mammas guldiga 244 GL, tog oss till många brottningsmatcher. Vi turnerade runt i Hästveda, Bjärnum, Vinslöv o Ballingslöv. Lika glada och nöjda varje gång. Så spännande det är med alla vändningar i matcherna, en brottare kan leda på poäng och plötsligt vinna på fall, helt oväntat men ack så härligt!

Nuförtiden är det dåligt med brottningsbesöken. Efter olyckan klarar jag inte av alla ljud, rök o andra upphottade saker man börjat med... Och så har man börjat med pausunderhållning och en massa nya konstiga regler som knappt domarna kan hålla reda på. Tyvärr...

Men nu! Nu har Vira intagit sin första brottarmatta! Provade på en träning igår och jag blev positivt överraskad av hennes reaktion. Hon tyckte det var skoj men att det va lite för lite brottning... Men på måndag ska vi dit och prova igen. Tänk om hon gillar det här, det hade varit riktigt roligt! Idag fick morfar komma hit och träna lite med Vira. Han är ju gammal brottare och en duktig sådan också. Dock tyckte han att hon va lite liten att koppla grepp på, hmmmm, surprise! Hon är 5 år... :) Men brottarfamilj som vi är stöttar vi henne till 100 % och jag tror att både jag, Malin, mamma o framförallt pappa önskar att detta är hennes grej mer än hon anar...

Ett av mitt galnaste brottarminne var när jag va på GP i Vinslöv och gick fram till Mikael Ljungberg och sa...
"-Ursäkta mig, lite pinsamt kanske eftersom jag är 24 år, men skulle jag kunna få din autograf?" Ha ha ha, behöver jag säga att mitt sällskap skämdes! Men nöjd var jag! Jisses vilken stor axel han hade, när jag lade min hand på axeln så täckte den knappt halva... o då har jag inga små händer... 

Hade jag varit lite mer haj på tekniska prylar skulle jag scannat in autografen, för den har jag sparat o kommer alltid att göra tror jag....


Kommentarer
Postat av: LillStrumpa

Vilka minnen du tar fram... Du skriver så beskrivande, känns som de va igår... :) Men du glömde TipTop glassen som va standard när vi skulle på brottning med pappa.... :)

Hoppas hon gillar de o hoppas dom inför grekisk-romersk stil för tjejer, för dom har väl fortfarande bara fristil?!

2011-02-09 @ 06:53:45
Postat av: Anonym

Vi har samma födelsedag så hon kommer tycka att det är precis lika kul som jag gjorde! Hade jag inte brutit axeln hade jag fortsatt! Saknar det som fan!!!

2011-02-09 @ 19:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0