Melodifestivalen

Lördagkväll, pocorn, chips, jordnötsringar o läsk. Va uppe till säkert 23!!!! Det va tider det, när man va liten o fylld av förväntningar inför melodifestivalen. Vi hade väl aldrig sånna snacks annars, det va en gottepåse som man knallade ner till "rosa kiosken" o köpte. En sån, två sånna, tre sånna osv. Åh vad jag saknar den tiden! Eller så festade mamma till det med glass i glassglas, det va oxå lyx. Sååå fina glas tyckte vi, med glass o banan, kanske lite chokladsås eller en maräng. Frukttallrik med skivade frukter o grönsaker som mamsen fixat på de bruna tallrikarna... :) Det va inte mycket man krävde och det blev så mysigt, tack vare vår älskade lilla mamma. Idag blir det chips o ostbågar varje helg! Inte bra och varför har man skapat sig denna ovana? Och varför är det så svårt att bryta dem? Det är ju ärligt talat mycket godare med skivad frukt eller glass eller popcorn...

Tillbaka till melodifestivalen, det var ju faktiskt det jag började skriva om... Jag saknar då man tävlade en kväll med svenska låtar. Schlagerlåtar och inte dessa popsnören! Nu gick Danny vidare, vad va det för skitlåt? Borde vara åldersgräns på tfn samtalen så inte alla fjortisar kunde ringa o rösta? Jag hejja på Pernilla, en svensk låt med lite schlagerkänsla. Tänk Dover Calais me Style, Lena Ph, Ted Gärdestad, Abba och alla gamla godingar. Med Anders Berglund som kapellmästare och typ Lill Lindfors eller Ulf Elfving med sitt krull som programledare. Jag skulle så gärna vilja våga vägra melodifestivalen men jag får offra mig för barnen denna helgen när de är hemma iaf. Alla dessa discolampor, neonljus o massa holabalooo....

Här nedanför bjuder jag på en av tidernas bästa schlagerlåt! Jag får pytteskinn när jag hör den o erkänn att han är väldans stilig ;) Jag är inte så teknisk så jag hoppas ni hamnar rätt när ni klickar på länken, ska lära mig det o förhoppningsvis går det bättre nästa gång!

Håll till godo med världens bästa Claes Göran Hederström! "I förrgår sa jag plötsligt nej till killarna, när de skulle yeah yeah, ha ett party.... na na na na na na naaaanaaanaaa"

http://www.youtube.com/watch?v=uuShN_NdFGY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0