Oj oj oj...

Snacka om många järn i elden! Hínner ju inte skriva av mig om mitt liv! Idag fotade jag de smycken jag gjort o la in på min hemsida www.mammabuus.se som jag skakat liv i igen. Oj, vilken fart det blev! Har sålt 6 armband bara i em! Jätteskoj! O så mkt beröm jag fått, känner mig sjukt taggad efter alla positiva reaktioner över mina skapelser ;) Nu har jag fått fart och beställt visitkort och stämpel. Man kanske skulle starta eget? Får väl se hur det går och hur det utvecklas... Man får väl tjäna 15 000 kr på egen verksamhet eller? Jag är så rädd för o göra fel o bli återbetalningsskyldig eller nåt. Inspärrad i fängels med Jackie Arklöv o Mattias Flink? Nej, nu spårade jag ur, bara för att det är Kvällsöppet på tv:n...

Måste säga att jag tycker att det är lite pinsamt att det pratas om att de ska släppas ut tidigare. Kalla mig enfaldig men vad har man för rätt att spatsera ute i samhället efter ett kort straff med tanke på vad man gjort? Livstid... ha, det är fånigt. Om man levt så länge som ett livstidsstraff innebär hade inte medellivslängden varit speciellt hög. Nej, jag orkar inte titta på detta! Tralalalala, jag blundar, slutar lyssna och fortsätter inbilla mig att alla får det straff de förtjänar och får sona sitt brott. Ja, jag är naiv! Och nu börjar jag bli väldigt upprörd också, inte bra när man ska gå o lägga sig.

Hur kan man försvara kortare livstidsstraff när det sitter föräldrar som kunde haft sitt barn i livet brevid? Just det, jag skulle inte titta... 36 år e ju ganska lång tid för gärningsmannen... Jaha!!!??? Och brottsoffret då? 17 år som död är inte lätt att upphäva! Nej fy fan på ren svenska. Jag stänger av dumburken o går o lägger mig!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0