Uppdatering genast!

Alltså jag o teknik är ju som bekant inte speciellt överens alltid. Har tillbringat ett antal dagar i husvagnen på Landön med dator och mobilt bredband som envisats med att inte samarbeta. Och i mitt liv är det verkligen fullt ös medvetslös så jag är ledsen att jag inte uppdaterar så ofta...

Men nu sitter Albin o tittar på fotbolls VM, damer (suck) och jag har äntligen tid att sitta o knappra lite. Damfotboll alltså, lessen Maggan men jag tycker att det är mest catfight!!! Lite för mesigt för mig, som alla fotboll på tv. Jag gillar riktiga ängagäng i div 7 som svär o spottar, ljudet av benskydd som klapprar ihop, doft av svett och ljudet av benpipor som knäcks. Det är fotboll i min värld!

Just nu är jag lite halvstressad inombords, som alltid. Om en vecka ska vi åka till Frankrike o EuroDisney. Jisses, jag som på min höjd åker på en dagsutfärd till Helsingör... Jag stimmar lite för hur mkt som behöver packas, hur ska töserna klara av två dagars bussresa, tänk om de försvinner i folkvimlet, tänk om vi krockar, tänk om vi blir magsjuka, tänk om, tänk om , tänk om.... Ja, jag vet, lev i nuet o oroa dig inte!!! Men jag kan verkligen inte styra över det här! Klart det ska bli kul, en riktigt häftig upplevelse men jag är och förblir en stuesittare! Iaf va vi o fixad panikpass i veckan som gick. Har frågat min kära man flera ggr om vi behöver pass, är ju som sagt inte så utevan, men nej då, det behöver vi inte. Men jodå, det behövde vi ju visst!!!! Iväg me tjejerna o mig själv till polishuset. Ganska så nervöst eftersom mina barn aldrig ser normala ut på kort utan ska alltid ändra ansiktet i avtryckarmomentet till en förvrängd min eller en tjusig grimas. Men denna gången gick det vägen! De blev så fina mina små älskade flickor! Hon som tog fotona visade alla sina kollegor, åååhhh titta så bra det blev! Klart, e ju mina töser ;)

Iväg till Landön för lite harmoniskt campingliv. Visst... tjejerna har levt rövare o jag har varit helt uppgiven varje kväll. Varför kan inte mina flickor lyda, lyssna på vad man säger, vara lugna o goa mot varandra o somna gott i sina sänger. Nej, det ska rännas runt på campingen så jag framstår som en komplett idiot för att jag inte har ngn aning om var mina barn är, och detta sker ju på 0,0001 sekund. De skiter fullständigt i vad jag säger o de retas, slåss o skriker o gapar. Bråkar, skuttar o skriker i sina sängar så det låter som om jag prylar dem. Slutar med att jag sitter helt bölfärdig i förtältet med munnen full av snus o försöker tänka "in med det goda, ut med det onda" detta moment slutar med att jag tänker "in med det onda, ut med det goda" Inte konstigt det blir helt kaos...

Regn o blåst som värsta höstovädret de första dagarna men i lördes, på barnens dag, var det strålande sol! För 20 kr/barn fick de en godispåse, hoppa fritt i hoppborg, åka motorbåt, åka på en uppblåst "korv" efter en motorbåt, bada i tunna, bollekar, åka raggarbil. Helt galet! Så himla skoj att de camping föreningen anordnade detta. Tjejerna fick såklart inte åka på den där korven men jag åkte med dem i båten, trots gigantisk åksjuka, och tog en tur i raggarbilen med dem. Fantastisk känsla, jag är helt övertygad om att jag varit värsta rockabillie bruden i ett annat liv!

På fredagen var det barndisco. Vi traskade ner med en överväldigad Vira. Det dansades o de hade jätteskoj, jag blev plötsligt korvförsäljare o Peter lullade hem till Campingföreståndaren med en flarra whiskey. Jag o tjejerna lommade inte hem förrän kl 22!! Men de var väldigt glada o trötta så den nattningen gick ganska smärtfritt.

Jag o tjejerna, äkta raggare!!!



Finaste flickorna!!!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Ja men de där benknäckargänget som du älskar att titta på...för mig är de inte fotboll tyvärr!skrattar Men visst jag kan dock hålla med om att de är lite för mesigt, men samtidigt så spelade dom grymt bra vissa matcher :) Nåja...huvudsaken är ju att dom som är på planen har roligt :)

Hoppas ni får en trevlig resa nu :)

2011-07-21 @ 09:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0