Ibland kan man undra...

hur min man tänker! Vi hade en liten diskussion igår där han menade att det är så med män, att de är lite annorlunda, medans jag menar att det tror inte jag, jag tror bara att män inte alltid tänker till. Tex en jättefjantig grej men om jag åker o köper lördagsgodis så tänker jag alltid på vad Peter brukar gilla o så tar jag de sorterna fast inte jag gillar dem, för att han gör det. När han handlar, däremot, så tar han vad han vill o så stannar det där. Behöver jag säga att det oftast e jag som erbjuder mig o handla godis?
Som idag, jag o tjejerna kommer upp jättehungriga o ser fram emot att få sätta tänderna i den nyinköpta hönökakan, som vi typ aldrig köper. Men nu va den borta! RIngde Peter men han hade bara tagit en bit med sig på jobbet. Och han hade lagt den jättelångt in på diskbänken, men vad hjälpte det, upptäckte en tom påse nedanför soffan vilket innebar att Ester ätit upp hela jäkla brödet! Då hade jag lagt in det i skåpet för att hon inte skulle ta det men det hade av någon anledning hamnat på diskbänken igen...
När vi pratat ett tag undrade Peter om vi skulle göra något speciellt idag eller bara ta det lugnt???? Halllåååå!!!! Det är fortfarande kalas imorgon, vi måste fixa ngt o bjuda på o huset ser fortfarande ut som ett bombnedslag, hmmm, vad ska jag hitta på idag...
Sista undran var när han frågade mig om det va av ngn speciell anledning som vi skulle åka till graven just idag.... Vad sägs om att det är allahelgona helgen? Ja, vad ska man säga... Lever man i en skyddad verkstad när man tillbringar dagarna i en lastbil?
Ja ja, nu är det Hos Vicki på tv vilket innebär att jag faktiskt borde få en del gjort för det programmet älskar mina barn! De sitter som fastklistrade, Vira brevid mig i soffan o Ellie i en gammal viasatkartong på golvet (?)
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0