Nya tag!

Efter jag bestämde mig för att inte göra en gastric bypass gick jag med i Vikt väktarna. Det gick jättebra de första två veckorna men nu känner jag att jag ballat ur. Äter allt jag kommer över o känner inte att jag har tid med motionen, eller ork. Jag vet ju att orken kommer då man motionerar men när man vaknar på morgonen o tvingar upp sig så barnen kommer iväg o sen bara längtar efter o krypa ner igen är inte en promenad eller gymmet det jag tänker på att ersätta sängen med. Detta har såklart resulterat i att jag känner mig tjockare än vanligt och då struntar jag i att äta. Detta resulterar i sin tur till att jag blir ännu tröttare o surare o mår illa mest hela tiden.

Men idag tar jag nya tag. Började dagen med en god frukost (inget bröd=inget magras) och har nu traskat en liten runda med hundarna. Bara en halvtimme idag eftersom jag inte vågade ge mig iväg för långt med tanke på min opålitliga kropp. Innan jag gav mig ut ringde jag pappa för o se var han jobbade så han kunde komma o hämta mig om hela promenaden skulle falera. Gick i ganska lugnt tempo för o va mig och stampade lite extra med vä foten när ingen såg mig. Jag tror att mitt ryggkrångel beror på mina olika långa ben, för när jag e hos kiropraktikern är det de han justerar först. Sliter lite i det ena o trycker upp det andra, drar ut det lite till o fixar o donar tills de är lika långa.

Hoppas verkligen att ryggen går över av sig själv, tänkte ju ringa kiropraktikern idag men jag vet inte om jag är så sugen på att lägga alla de hundralappar det kostar just nu. Är ju onödigt om det går över av sig självt, vilket jag aldrig vet...

Nu ligger hundarna här o flåsar, de fick springa lösa i skogen och de lyder riktigt bra! Jag visslar o knäpper med kopplet lite då o då o de kommer susandes över kullarna o stannar brevid mig. Då känns det bra. Även om Ester flåsar som om hon behöver respirator, kan bero på det halva 75% choklad hon tryckt i sig på morgonkvisten. Trodde jag lagt in det i kylen men det hoppas jag verkligen inte att jag har gjort, för en hund som kan öppna kylen vet jag inte om jag orkar med. Det räcker med alla hennes andra färdigheter...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0