Operations dags!

Idag har jag o Vira haft en heldag tillsammans. Kunde ju varit roligare saker vi gjorde än att tillbringa halva dagen på CSK följt av en stund i skolan och utvecklingssamtal. På em blev det filmtajm via datorn. www.1177.se barnsidan är något jag verkligen rekomenderar till alla föräldrar som ska genomgå någon sorts undersökning/operation med sitt barn. Där kan man välja mellan olika, mycket enkla, tecknade kortfilmer med bra information och lekfullt upplägg som skapar trygghet hos både barn och vuxna tror jag. Nu vet Vira ALLT om hur man sätter en "nål", blir sövd, vaknar upp och framförallt den där ljuvliga glassen efter op som man längtar så mycket efter innan men inte kan titta på efter... fast det har jag inte upplyst henne om.
Kl: 10.20 befann vi oss på öronmottagningen idag för läkarundersökning, fortsatte till barnavdelningen för lite information (fick prova att sätta "nål" på en docka bl a) och sedan möte med narkosläkaren. Va i bilen 11.30, här snackar vi effektivitet och minimala/ingen väntetid. Tänk om det alltid varit så!!!!
Ikväll fick vi besked om tid till op, senast 06.45 ska vi infinna oss på barnavdelningen imorgon, förberedd med emlakräm i hennes små armveck... Vi har förberett oss här hemma med en god middag, dusch och renbäddad säng. Nu ligger hon o snurrar lite, kan tänka mig att det är lite nervöst...
Som vanligt nojjar jag för att hon ska få feber eller något annat som ska göra att op ställs in. Vi har förberett, informerat och verkligen laddat både henne o mig, fixat barnvakt, fixat hundvakt och är verkligen redo. Måtte det nu gå vägen och inget stoppar oss så vi får detta ur världen. Jag önskar, önskar, önskar att denna operationen av mandlar och polyp kommer att ändra livet för min dotter. Att hon ska få sova ordentligt utan snarkningar och andningsuppehåll, att hon verkligen ska få komma ner i sin djupsömn och vara piggare, gladare och trevligare.
Mina egna tankar om vad som ska hända imorgon ignorerar jag helst. Jag är rädd för att jag är lugn nu men bryter ihop imorgon när hon ska sövas, har ont, mår dåligt... Jag vet iallefall att jag ska göra mitt bästa för att vara lugn och trygg för Vira. Packar ner ngr böcker, lite cola och mycket snus så går det nog vägen för mig med.
Over and out, nu kommer vi att vara isolerade från omvärlden i två dygn men i helgen kommer det en redogörelse för hur det har gått...
Undrar om det är såhär Vira tänker sig sin matföring de närmsta dagarna? Idag har vi varit o köpt jordgubbskräm, nyponsoppa, isglass, vanlig glass, youghurt till smoothie o annat mjukt och lent för halsen. Men några sådana här glassar finns INTE på Kvantum i Hässleholm, inte i storpack iaf...

Kommentarer
Postat av: Malin

Mys! <3 Kunde ju som sagt varit roligare saker, men skönt med mys inför detta! :) Inväntar rapport imorn! Kram

2012-03-22 @ 21:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0