Kaos på vårdcentralen...

Det har hänt mkt sen sist och syster tjatar på mig att jag ska uppdatera de härliga utflykter vi gjorde medans syster m familj legat däckade i sommarförkylningen! Men eftersom min tfn ligger på nedanvåningen på ladd så får det handla om dagens äventyr på vårdcentralen...
Idag har Emelie varit hemma från skolan eftersom det var operation dagsverk på skolan. Eleverna skulle idag vara hemma och arbeta, få 100 kr och skänka dem till Pakistan projektet, stödja en byggnation av en skola i Pakistan. Det började bra, hon cyklade med Vira till skolan och Vira var överlycklig att få cykla med sin älskade storasyster. Under tiden ringde jag runt till sjukvårdsupplysningen och vidare till vårdcentralen eftersom det verkar som att Ellie har utvecklat en konstig allergi mot solskydd. Vi blev skickade till doktorn på vårdcentralen och Emelie skulle följa med.
Läkaren ville ta ett blodprov på Ellie, vi bestämde oss för ett blodprov i armen eftersom alternativet var tre rör från ett finger? Det har jag gått igenom med Vira och vill helst inte utsätta ngt av mina barn för det igen... Både jag o Emelie peppade Ellie som va jätteduktig! Plötsligt såg jag ngt i ögonvrån som dalade brevid mig, en sköterska studsade till o försökte fånga Emelie som svimmade! Hon är aningen känslig mot de där sprutorna men hon trodde inte att de skulle påverka henne när hon inte skulle få ngn själv. Ack så fel hon hade den lilla damen :)
Som tur va kände hon sig lite yr o satte sig ner längs väggen, det dämpade fallet rejält. Däremot lyckades hon bita sig så hårt i läppen att det gick hål, rakt igenom!!!! Omtöcknade Ellie flyttades från stolen och Emelie placerades däri. Sköterskan fick springa efter svala handdukar, dextrosol och lim. Jodå, den där läppen fick limmas... Stackars Ellie stod mitt upp i allt och blev helt chockad av vad som hände sin syster o började må illa o behövde kräkas... Det är vid sådana tillfällen man vill klona sig eller vara en barbamamma! En ledsen, matt o chockad liten 4 åring samt en stor luns, lika chockad hon, öm, blek o yr. Hur ska man kunna räcka till? Det ordnade sig iaf ganska fort och jag mutade båda två med glass o det gjorde susen! Inget mer yrt, inget kräk o inga fler ledsna miner, phu!
Nu får vi se vad provsvaren säger, Ellie är lika prickig fortfarande och Emelie går numera under namnet "fläskläpp" i huset :) O jag tror att hon fortfarande undrar över VARFÖR jag undrade om läkaren inte hade en stav som hon kunde sätta in i Emelies läpp eftersom en piercing varit fin o nu va där ju ändå hål... ;) Läkaren såg väldigt förskräckt ut när jag sa det och svarade förfärat näääää... Ha ha ha, kanske fler än Emelie o Ellie som va chockade...
Nu får det va nog på de där tokigheterna, inga fler sprutsituationer för Emelie. Vi får börja träna på det där...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0