Ut o hojja!

Sedan Vira lärde sig cykla utan stödhjul har hennes cykel gått varm. Hon har dessutom skjutit i höjden o cykeln har blivit aningen liten. Jag kan medge att jag ansett att andra utgifter varit lite mer livsviktiga den senaste tiden och trodde att en ny cykel skulle springa iväg på alldeles för många 1000 lappar...

I onsdes hojjade Vira till skolan med Emelie, det är lite svårt o ta oss iväg alla tre eftersom Ellie har en pyttecykel o orkar inte cykla så långt. Då jag fick höra av en skamsen Vira att en del barn skrattat åt hennes bebiscykel fick jag nog. I fredes åkte vi på cykeljakt o som vanligt hade jag tur och det va många nedsatta cyklar. Det svåra va bara o hitta en som INTE va rosa eller lila! Vira är inne i en turkos, svart, grå period och vill absolut inte ha ngt tjejigt.

I en butik fanns en grå, matt, cykel med spindlar och stänkskärmar på, den ville Vira ha. Emelie tyckte den va ful och övertalade henne att hon inte skulle vilja ha den så länge... Åkte vidare till min kompis på Mohlins cyklar och där stod den! Den bara stod där och ropade Viras namn, en vit/sommargrön Crescent med pakethållare, cykelkorg och fotbroms. Inga växlar eller andra konstigheter. Dessutom till ett ganska humant pris. Den fick det bli o hon har cyklat Hassellunden runt hela helgen och stolt visat upp sin fina cykel. Idag hojjade vi till skolan o snart ska jag cykla upp o hämta henne medans moster travar o hämtar Ellie på dagis :) Peter ansluter snart till tjejligan o ska steka pannkakor till oss hungriga flickor!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0