endast tomten e vaken...

iaf i vårt hus och det innebär att det är jag som är tomten. Klockan är bara 22.20 men både man o barn har knytit sig och det ska jag oxå snart göra. Nattsuddare kan man inte anklaga oss att vara...

Sitter o filosoferar lite om hur mitt liv har blivit. Tänk att min lilla plutt ska börja skolan om två dagar! Min lilla Vira som blivit så stor! Som tappat två tänder, inte har haft varken napp eller blöja på ett ganska bra tag, som vill titta på Michael Jackson på you tube o som spelar Eric Saade på högsta volym på sitt rum. Och som ska börja skolan, där kom det igen men jag kan inte riktigt smälta det...

Imorgon börjar inskolning på nytt dagis med Ellie. Eller nytt o nytt, det är Viras gamla så hon känner sig ganska hemma där. Tror det är bra för mina huliganer att börja med sina rutiner igen, de har utvecklats till små bråkstakar under sommaren. Bara hoppas att det ändras när de kommer ut i civilisationen igen. Bara jag som vill ha dem hemma o suga ut all tid med dem, snart ska de ränna på stan o sova över hos kompisar o, hujjedamej, en dag ska de flytta hemifrån! Visst det är ett par år tills dess men ändå...

Veckan har varit bra för övrigt. Förkylnigngen är borta o jag är nöjd över mitt beslut med operationen. Känner mig mkt tryggare o friare på ngt sätt. I fredes tex åt jag en halv köpepizza och det var nog första gången jag åt det med gott samvete, för jag visste att jag hade points över! Eftersom hundarna kalasat upp det som var tänkt till vår middag så fick vi improvisera lite... Hur kan två hundar klämma två halvfrusna fläskfileer? Behöver jag säga att det luktar rått kött om deras fisar? Hög bevisnivå på det där...

Igår va jag i Malmö på kick off för blingo. Mkt trevligt förutom att min hjärna o nacke ballade ur i slutet så jag fick ta ett tidigare tåg hem. Klarar inte det där surret av viskande konversationer, burr av projektor o dessutom ska man koncentrera sig på det som sägs. Tur jag inte går i skolan nu, det hade nog aldrig gått vägen. Nu är jag iaf väldgit taggad till att förmedla dessa fantastika kläder till omvärlden. Lite nya promisser som jag tror hjälper försäljningen en del. Så om ni inte bokar ngn visning ni som läser så gör det. Annars kan ni alltid komma hit på söndag för lite bekantskap med kollektionen.

Nu ruskar det till ordentligt ute och jag myser här inne med hundarna sovandes vid fötterna. jag älskar hösten, så e det bara. Man får krypa in i sina tjocka kläder med muggiga färger o bara va... Tända lite ljus, en brasa o sitta inne o kura med en kopp kaffe eller ännu bättre, en kopp varm choklad. Det är mysigt tycker jag! Mörkt ute o små mysiga belysningar inne. Härligt! Va ute o gå i en röd, orange, brun skog är inte heller fel. Det är en fantastisk årstid helt enkelt! Fast alla årstider har väl sina fördelar o nackdelar.

Nu ska denna fördel utnyttjas iaf, genom att krypa ner i min goa säng brevid min varma man. Sov gott!
Vira höstmyser med hundarna...

O Ellie med gosigaste filten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0