Pass, pengar o prit?

I mitt fall är det väl pass, pengar, snus o barn? Har packat ner det mesta, inte barnen då även om det hade varit det absolut smidigaste :)

Idag har jag suttit hela dagen och fixat och donat med barn underhållning i bussen. Igår laddade jag tjejernas små mp3:spelare med diverse musik för att idag upptäcka att båda har helt gett upp att fungera!!!! Hittade en till Ellie o laddade om och Peter köpte en till Vira när han va o handlade. En rosa walkman, jag är riktigt avis o funderar på att be kära syster o springa inom o köpa en till mig me på söndag. Har fyllt den med Lisa Ekdahl, Duffy, Miss Li, Johnny Cash "Ring of fire" o såklart Eric Saade! Alla hennes favoriter!!!! Så alldeles för många timmar har gått åt till o sitta vid datorn...

Lilla mamsen kom på middag idag o passade barnen medans jag sprang runt som en yr höna. Men nu är nog allt nedpackat och jag är stolt, i 5 väskor!!!! En till mig o Peter, en till Vira o Ellie, en liten till Albin, en GIGANTISK till Emelie o en till skor, permoladdare, badkläder osv. Dessutom tillkommer en manuell rullstol (ifa permon får haveri) och en vagn till Ellie. Tycker ändå att vi reser ganska lätt med tanke på vår familjs storlek.

Så imorgon börjar äventyret! Kl 7.30 skall vi infinna oss på ringcentralen och sedan bär det av kl:8.00. Beräknas vara i Hannover imorgon vid 18 där vi ska käka o sova på hotell. Tidigt nästa morgon bär det av igen och vi lär vara framme i Paris kl 17. Där blir det eurodisney, eiffeltornet, orangeriet och annat smått och gott som staden kan erbjuda.

Jag är kanske lite naiv men tror att bussresan kommer att gå hur bra som helst, vi är laddad med musik, målarböcker, böcker, morötter och mutar med ngt gott på båten ;) Denna semesterresan ska bli kanon, det har jag bestämt mig för!

Så nu lämnar vi Sweden för en vecka o lämnar mamsen, hundar, kaniner o stök hemma i huset. Hoppas att det blir en fin vecka för er här hemma också! Här har jag hittat bilder på hotellet, dock gick de inte att kopiera så det fick bli en hederlig kopiering i form av vår egen lilla kamera :) Håll till godo!





Ser ganska nice ut va? Jag ser fram emot en vecka i lyx med spa, childrenscorner o god mat. Ja, frukost o middag på kvällen tillåter jag mig denna vecka, det måste jag bara göra... Finns även gym på hotellet o det lär ju bli en o annan promenad så jag är inte så orolig...


Kommentarer
Postat av: Maggan

Aj då de där med MP3...men den nya är ju ursnygg...Å rosa är ju de bästa :) Ni kommer säkert få hur bra som helst...hoppas ni får bättre väder än vad här är i Sverige just nu...känns faktiskt som lite höst....Trevlig resa! Å du...njut!! Kram

2011-07-23 @ 22:34:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0