Pulka!!!

I evigheter har mina stackars barn tjatat om att gå till pulkabacken och jag har alltid något att skylla på... Detta grundar ju oftast sig i att jag har stora planer på att få undan alla saker som ligger överallt men den där visionen måste jag verkligen lägga ner, det blir aldrig så ändå...

Men idag sken solen, det va iofs 12 minusgrader, men när man varit inne med två utebarn en hel fm så är det lite av en frihet att släppa ut dem där de hör hemma! Byltade på oss ALLT o gav oss iväg till backen! Det blev inte många åk eftersom det va så himla kallt. Men ett par runder hann de med och dessutom två vurpor och två åk för morsan med!

Ellie är inte så bra på att styra eller hålla i sig så hon vurpade o blev jätteledsen. Som den mamma jag är knycklade jag ner mig på den förbannade snowracern och off we went. Ärligt talat, fy faaaan va kul det är att åka pulka!!!! Jag åkte bara två gånger och min kropp vill inte alls fungera, bara streta emot, men så roligt det va de där få sekunderna när man swischade ner för backen. Ester va oxå med och sprang lös som en galning, härligt o se. Tills jag kom ner för backen sista gången, då jag såg ett gäng med folk som kom gående runt hörnet. Jag fick tag i Ester men  kunde inte ens resa mig eftersom min höft hade låst sig (låter som att jag är 85+ o jag lovar, det känns som det oxå) Iaf traskade sällskapet in i skogen nedanför backen men de två sista passagerarna tittade intressant på mig o barnen. Undrade lite vilka de var tills jag såg att en av dem började dra efter sin kamera. My goood, Norra Skåne!!!!

Som tur va hade han halkat efter lite så han fick skynda sig efter sitt sällskap utan att fotografera en svartinpackad michelingubbe med en svart best i ena handen o två stelfrusna barn vid sin sida, sittandes på en 30 år gammal snowracer. jag skuttade upp lite snabbt, graciös som en stelopererad elefant ungefär, och drog som en avlöning! Ville definitivt inte riskera att detta skulle dokumenteras, har varit med på tillräckligt många pinsamma foton i den tidningen.

Dagen fortsatte med bak o matlagning o nu e jag sleten o på väg till bingen, klockan är ju ändå 22.00!!!! O imorn ska jag upp i ottan o klippa mig, klockan 8.45.... en lördag... Men det behövs så det får jag ta!

Kunde dock inte fotografera mina söta små pulkabarn eftersom mitt finger hade förfrusit så pekskärmen reagerade icke!!!!

Kommentarer
Postat av: Lillstrumpa

Vad du uppdaterar nu, skoj! :) Skulle gärna sett när ni åkte... :) Lycka till med hårklippningen! Hörs sen!

2012-02-04 @ 07:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0