Största möjliga tyyyyyssssstnad...

Sitter i soffan, lämnat mina hjärtan på dagis och i skolan. Här är alldeles, alldeles tyst. Det enda jag hör är väggklockan som tickar och det är helt underbart! Jag har en hel del på min "att göra" lista och skulle egentligen ha packat tvättmaskinen full, sprungit runt som ett yrväder o plocka o lägga undan men det är så vansinnigt avkopplande o bara sitta här o knappra på datorn. Det gäller att passa på, om 3 dagar är det sommarlov och då kan jag se i stjärnorna efter den här tystnaden...

Tjejerna kommer att vara hemma hela sommaren. Det är både på ont o gott. Skönt att slippa gå upp tidigt o dra iväg till skola och dagis, som de gärna slipper, och kunna njuta av ledigheten hemma. Samtidigt är tio veckor lååååång tid när man är 6 och 4 år och ganska rastlösa. Vi ska såklart ge oss ut på lite småäventyr men samtidigt tycker jag det är viktigt att de lär sig att det inte måste hända en massa hela tiden utan att man kan koppla av hemma också. Tur att Emelie, mamma o syster ställer upp som barnvakter de dagar jag jobbar i sommar, det känns skönt o slippa lämna dem på fritids o Emelie e så pass gammal och ansvarsfull att hon klarar det med bravur, skönt!

Nu väntar vi bara på sommarvädret så vi kan va ute, sätta upp poolen och ligga o plaska i den. Kunna ta en fikakorg o ge oss ut i skogen/på någon slinga, va i husvagnen osv. Just nu väntar jag mest på att jag ska få energi och ork för att ta tag i mina måsten och kunna njuta av ledigheten senare...

Såhär hade det gärna fått se ut på våran baksida i sommar... Inte fel alls, slippa asa till stranden med svettiga mackor, milsavstånd till toaletter, utan folksamlingar, slippa tänka på kiss/bajs/snor i vattnet, inga sönderslagna flaskor nergrävda på botten och kunna gå in när man blir för varm. Lite synd att man inte har ett par hundra tusen undanstoppade någonstans som bara väntade på att sättas sprätt på! Ja, ja, man måste få drömma lite!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0