Fullt upp hela tiden!

Jodå, här är det ingen rast o ingen vila inte. Idag åkte Emelie till Berlin på konfirmationsresa, de lämnade stan 04.45, behöver jag säga att det va hennes pappa som skjutsade henne? Jag hade såklart kunnat gå upp o köra henne men med huset fullt av sovande barn o med en man som ska lämna huset 06.00 kändes det som ett bättre alternativ att han körde... Hon har varit så redig o fixat med matsäck o annat hon skulle ha med sig helt själv. Skönt med stora barn!

Imorgon är det dags för elhockey match i Danmark för Albin, Peter har ju fortfarande jour och har ingen möjlighet att lejja bort ev körning och jag har lite svårt för o lämna tjejerna hemma. Tur i oturen hade vi när barnens extrapappa skulle döma matcher så Albin o hans ass kunde åka med honom, det tackar vi för! Inte roligt när Albin ska behöva missa matcher bara för att våra egna resurser tryter...

På söndag ska Vira till Bjärnum med sin farmor o titta på musikskolans uppvisning, spännande! Dessutom blir det endast tre dagar i skolan för Vira på ett par veckor. På torsdag bär det av till csk o träffa narkosläkare o fredag är dagen D med operation av halsmandlar/polyp på min lilla flicka. Blandade känslor, en rutinoperation som går på ett kick och som förhoppningsvis gör stor nytta medans det alltid är läskigt att förlita sig på andra människor när det gäller sitt eget barn. Vi kommer att ligga över på sjh o kommer hem på lördag. Sedan är det en vecka hemma och efter det en veckas påsklov. Inga ledsna miner från Vira dessvärre, hon tycker att det är hur skönt som helst o slippa gå i skolan, vilket är aningn oroväckande i denna ålder...

Full brainstorming angående HETAB med mer o mer ansvarsområden för mig! Känns roligt, roligt att göra något annat än hushållssysslor och uppgifter som involverar barn i olika former. Det är spännande o jag hoppas att det ska rulla på o att vi ska få mycket att göra! Så är det någon som fått sin brunn utdömd, funderar på att bygga en pool eller behöver dränera så bara hör av Er, nu är mannen och hans kollega nyexaminerade inom området!

Dessutom har mammabuus fått ett lyft! Från o med nästa vecka (förhoppningsvis) kommer mina smycken att även kunna köpas i en klädesaffär i Hässleholm! Det tycker jag är riktigt, riktigt skoj! Ännu roligare eftersom det är på deras initiativ och att det inte är jag som tjatat för att få ha dem där. Så idag ska jag försöka fixa ihop några halsband o armband till, fick hem nytt material igår. Tjejerna e hemma hela dagen så vi får väl se vad jag kan åstadkomma...

Idag är det fredag och den känslan ska vi njuta av heeeeela dagen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0