Hur tänker människor?

Vi har lagt ut vår fyrhjuling (Peters kanske är mer rättvist sagt) på blocket eftersom tiden inte räcker till. Har inte kört den sen i somras och mindre lär det bli (kan knappt bli mindre) eftersom jag inte kan köra för jag får så förbaskat ont i nacken och A kan snart inte åka vilket gör att den bara står och frestar oss. Vi har fått ganska många svar men ännu inte en riktig köpare eftersom det ena förslaget är knasigare än det andra.

Ett förslag var att vi skulle byta mot en mans HD. Hmmm, om man vill sälja sin fyrhjuling pga tidsbrist, har man då tid att köra HD??? Jag tror inte det... Vi kom överens om att detta var ett ganska dåligt förslag.

Ett förslag jag fick idag var att vi kunde byta mot en maskin som gör hängrännor!? Det fanns även verktyg, plåt och färdiga plåtar till ett eller flera hus. Bara att sätta igång! Då undrar jag återigen, om man vill sälja sin fyrhjuling pga tidsbrist, vill man då starta upp ett mindre plåtslageri? När ska vi ha tid att måtta arbeten, knäcka plåtar och montera upp hängrännor? Jag förstår inte hur man ens kommer på tanken att föreslå ett sådant byte. Men visst, det blev ett litet gott skratt...

Så om någon är sugen på att köpa en dundermaskin med massor av tillbehör för ett överkomligt pris är det bara att höra av sig! Kommer ev en köpare imorn men ändå... Lite sorgligt att sälja den ändå för den är våldsamt skojjig att köra och barnen tycker att det är superkul att åka. O så låter den väldigt trevligt oxå... ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0