IQ-test

Idag frågade Emelie mig hur hög IQ jag trodde att hon hade.... Jaha, o vad svarar man på det? Hon är riktigt duktig i skolan och väldigt skärpt men IQ? Ja, ja, jag gjorde som en äkta extramamma år 2010, googlade! Vi hittade ett test och påbörjade det genast. Hur svårt va det då? JÄTTESVÅRT!!!! Vi chansade och klickade på det som vi tyckte var logiskt i en halvstressig situation eftersom det går på tid. När vi sen skulle se svaret stod det att man skulle skicka ett sms och få en kod. Jag blev genast lite misstänksam och scrollade ner, jodå, kostnad på 50 kr per sms. Nej, det blev inget resultat på vårt test och det var nog lika bra det. Tror inte resultatet blev som vi ville och hade hoppats.

Emelie är som sagt jätteduktig i skolan och har riktigt bra provresultat utan att plugga speciellt mycket. Själv va jag ganska så skärpt innan olyckan och helt ok i skolan men nu tvivlar man på sin hjärna allt som oftast med tanke på hur jag komunicerar. Ett exempel på vad som kan komma ur min mun är detta, som hoppade ut när vi satt o käkade middag o töserna såg morfar köra utanför med jobbebilen.

-"Morfar! Morfar mamma! Morfar! Var ska han? Ska han hälsa på?" hojtade töserna. Jag svarade
-"Jag vet inte, kanske ska han klippa gräs eller kanske bara kolla lite..."
-"Men var skaaaa haaaaan mamma!? Jag springer ut, han kanske stannar!"
-"Nej, stanna här nu o ät!" mer o mer stressad och aningen irriterad för jag ville de skulle äta.
-"Vill du ha mer mat Ellie?"
-"Meeeen mamma! Vaaar e han nuuuu dååååå?"
-"Han ska kanske tömma hundbajset? Jag vet inte, ska du ha mer?"
-"Meeeen jag vill till moooorrrrfffaaaar!"
-"SKA DU HA MER BAJS ELLLIE!!!???" Vrålade jag.... Vira stannade upp mitt i en mening o tittade konstigt på mig, Ellie tittade förskräckt och förvånat på mig o sa
-"Nej, inte ha bajs mamma, äckligt...."

Stackars lilla tös som trodde jag skulle ge henne bajs, men det bara kom eftersom jag nyss pratat om hundbajs... Usch, o så är det hela tiden. Folk som inte känner mig tror ju att jag är helt väck. Häromdagen, inne på Scorett, provade jag ett par stövlar. Samma stövel provades av en lite finare mamma och av någon anledning får jag lite mindervärdeskomplex i en sådan affär där alla ska va så himla trendiga och fina och rika. Jag ville ju bara ha ett par sköna och snygga skor. Hon frågade mig om jag tyckte att de satt bra och då svarar jag
-"Ja, fast de sitter lite tajt om låren..." Men herregud! Hur långt ner sitter mina lår då när det inte ens va en stövel med helt skaft? Behöver väl inte säga att hon lyfte lite på sina välplockade ögonbryn...

Det bästa är ändå när Emelie o Albin säger att om de kommer med i Vem vill bli miljonär så kommer de att ringa mig för jag kan ju nästan alla svar! :) Då känner man sig inte så trög längre utan faktiskt ganska smart!


(skulle varit en bild på mina nya fantastiska Canada Snow stövlar, men eftersom jag är så smart som jag är kan jag inte få till det och föra över bilder från tfn... Kan upplysa att de också ger ett fantastiskt skoskav som alla mina nya skor...)

Kommentarer
Postat av: LillStrumpa

Tackar för dessa härliga skratt såhär på morronen... Fast jag hört dej berätta om dessa kommentarer innan så skratta jag bara rätt ut... Vet att de känns hemskt o va så förvirrad ibland, men du glädjer iaf oss andra runt dej.. :)

2010-12-07 @ 06:40:34
Postat av: Maggan

Ja men Linda...de är väl en jädrans tur att alla människor inte är perfekta. Du...de där med att du sa att de sitter lite tajt över låren..hade jag oxå kunnat säga :) Men de bjussar vi på helt enkelt. När man har mycket i huvudet så är de väldigt lätt att röra ihop saker och ting.

De där med att vara finare, rikare och trendigare...sicken ångest dessa människor måste ha när de ska ut och ex klippa gräset, skotta snö, byta däck på bilen..ja helt enkelt lite mer manssysslor...Dom får nog panik tror jag.

Så sträck på dig Linda istället och skit i sådana kvinnor som i skoaffären....Visa att rejäla gräbbor reder sig ändå...även fast man inte är så rik och trendig.

Stor kram till dig :)

2010-12-07 @ 11:12:22
Postat av: Linen

Haha!! Det är ett släktdrag från familjen Andersson i Mala!! Vi gör samma saker allihopa! Mamma, mormor, moster, jag själv!! Se det positivt vi glädjer vår omvärld med dessa kommentarer!! Haha!

2010-12-07 @ 12:58:41
Postat av: Zita

hahaha, jösses vad du skriver roligt!! Jag sitter här o skrattar rätt ut så att tårarna sprutar!

Men jag håller med Linen....det är nog ett släktdrag...jag lyckas rätt så ofta med det själv. Häromdagen frågade Martin va jag hade tänkt äta till lunch, jag svarade att "jag tar bara ngt lätt, typ pasta med spagetti..." eeeh? ;)

2010-12-08 @ 14:10:36
URL: http://myownworld.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0