Julafton...

Jaha, då var ännu en julafton i mitt liv till ända. Sitter nu här i soffan med mina svarta bestar, töserna sover, gästerna har åkte hem, maten är undanplockad och julklapparna väntar på att läggas på sina rätta platser. Har haft en riktigt mysig julafton med min familj töserna, mamma, mormor, min moster, syster och pappa. Vi hade även ett trevligt och oväntat besök av mannen i huset ;) Fick många fina klappar och verkar som om de också blev nöjda med sina... Vira har farit runt här med sin nya kickbike, Ellie kör runt sin bebis i nya dockvagnen och hundarna myser med sina nya nallar.

Vi fick faktiskt besök av tomten idag. Vira har ju sagt att ingen utklädd tomte är välkommen, kommer inte den riktiga kan vi lika bra skita i det. Jag förstår inte att hon som 3 och 4 åring sett att det varit någon utklädd!? Men hon har ett öga för detaljer den där damen. Lollo, jag såg att tomten hade dina glasögon... jag tror det va du som klädde ut dig... Så sa hon förra julen igen, alltså 3 år. I år sa hon, Lollo, när ska du klä ut dig till tomte.... sugen på paket alltså!

Imorgon kommer Emelie o Albin hem igen och då ska det firas med svärföräldrarna, syster o Patrik samt svägerskan med familj. Ännu mer julklappar och ännu mer julmat...

Men innan dess ska alla julklappar som sagt plockas upp samt så måste jag ställa undan gottebordet eftersom jag har väldigt gottesugna hundar. Ester är väldigt påhittig och utnyttjar sin längd för att få tag i både det ena och det andra. Ett bröd hit eller dit är ju onödigt men inte så farligt som chokladkartonger, wienernougat och romerska bågar. Nej, de får hamna på en hylla höööögt upp. Gärna så högt så inte heller jag når den!



Våra fina placeringskort!




Gottebordet som fylldes på efter att syster o mamma kom ;)



Smilla o Ester gillar paket...




Den fina julgranen och en förväntansfull Vira!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0