Lucian...

Glömde ju skriva om Ellies lucia! Det blev på tisdag em på Stralsund. Det va nästan mer imponerande men förmodligen var det för att det va hela dagiset, 40-45 barn tror jag att de är mellan 1-5 år. Alla dessa små pyttar hade lusselinne, stjärngosse strut, tomtedräkt och pepparkaksdräkt. De va sååå söta o stod helt stilla o sjöng sina visor. All personal var också lusseklädd och de drog de allra minsta i små pinnakärror med glitter på. Allt var mörkt, bara en liten gran på scen och det blev så effektfullt när de kom där med sina kronor och ljus. Helt galet fint.

Även dagen efter gick de lucia för mor/farföräldrar, mostrar, fastrar osv. Många stolta människor som tittade på sina barnbarn, syskonbarn. Jätteskoj att så många kom och tittade. Jag var ju också där för som förälder kunde man skriva upp sig för att hjälpa till med påklädning och fixa fika och var ska Linda va om inte mitt i smeten. Som vanligt. Blir så trött på mig själv, men det känns ändå bra när man får lite uppskattning efteråt och märkte hur tacksamma pedagogerna var för lite hjälp.

Ja, det blev många lussetåg i år. Först Albin i skolan, Vira på dagis och sedan två tåg med Ellie. Men det är så fint och mysigt så det åker jag gärna på!

Nu får det vara nog för idag, jag hör hur sängen ropar på mig högre och högre. Måste nog gå upp innan den väcker töserna ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0