Min dotter, en baddare!

Idag har jag och min stora dotter Vira haft en hel eftermiddag/kväll tillsammans, alldeles själva. Eller själva o själva, haft massor för oss men ingen lillasyster som tar någon uppmärksamhet. Ellie sover hos mormor, alldeles melv som hon säger. Sova momo, melv! O så blev det idag. Tror att det är viktigt att de får vara var för sig och få uppmärksamhet från olika personer helt själva.

Idag lämnade vi alltså lillasyster hos mormor och sedan bar det av till tandläkaren. Vi går till en privat tandläkare som verkligen är super! Han är lugn och trygg och väldigt empatisk. Som vanligt blev det lite pep till att släppa nappen, vilket inte är det lättaste... Vi får se hur det blir, han lovade att ringa efter nyår och se om hon lämnat dem till tomten.

Sen bar det av till stan o laga min klocka o köpte julklapp till deras söta pappa. Efter det susade vi till Qpoolen för simlektion. Idag var det visst dags att kontrollera vad de lärt sig, hjälp vad nervös jag blev! Jag vet ju hur gärna hon vill ta ett märke och jag vet hur läskigt hon tycker det är med vatten över huvudet och att inte ha riktig kontroll... Måtte hon klara det tänkte jag, men det såg inte så ljust ut. Alla de andra barnen flöt o hoppade runt som vildar men Vira gled i vattnet i typ 1/2 sekund o sen upp o torkade ansiktet. Phu, vilken pärs. Jag förberedde hela tiden hur jag skulle kunna förklara för henne att det blev inget märke denna gången heller. Hon kunde inte flyta själv förra terminen så det blev inget märke då...

Men visst klarade hon det!!!! Jippie, vilken tjej!!!! Stolt som en tupp ringde hon sin pappa och berättade att hon klarat baddaren! Nästa vecka, på avslutningen vet jag en som kommer att vifta med sina 27 riksdaler i högsta hugg och stolt fästa den på sin nya kudde som hon fått från Kråkes bokklubb. Där ska det hamna måååånga simmärken hoppas vi!

Märket firades med middag hos moster o Patrik. Blev goda hamburgare och mys i soffan för Vira o Patrik medans jag o världens bästa lillasyster satt o tragga skit o tittade kärleksfullt på våra skatter!






DykarVira i poolen i somras... Inte ngn baddare då, men nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0