Stora tjejen!

Idag va vi på IKEA o lyckades inhandla en ny resårmadrass till Ellie. En säng har hon haft läääänge även om den legat kvar i sin förpackning under taket i carporten... Lite pinsamt, hon är 3 år och legat i sin spjälsäng fram till idag. Det mest avgörande till att det blev en säng idag är nog att Ellie hostade så mkt att hon kräktes inatt. På sin kudde och madrassen... Hon blev så ledsen för att det kom kräk på kudden o jag var helt uppjagad för jag har verkligen nojja för magsjuka! Eftersom det går magsjuka på Ellies dagis var det ju ganska väntat men det kom inte ngt mer så det var nog bara hostan som gjorde det. Det var en dunkudde så den åkte i sopen och allt annat i tvättmaskinen kl 23.00 igår.

Iväg till Ikea alltså och sen hem och skruvade isär spjälsängen som får ligga på vinden i väntan på en ny bebis att bära. Ellie var så glad och hjälpte till att sätta ihop sängen och bädda. Min nya säng! Jag hade förberett mig för det värsta. att det skulle rännas upp o ner hela kvällen men vi lade oss o läste en saga o sen sa jag gonatt o har inte hört ett ljud efter det. Hoppas det fortsätter så!

Vira har sovit i egen säng sedan hon var 1 1/2 eftersom hon klättrade ur den allt som oftast. Lite bökigt i början eller ganska lång tid. Nu de senaste veckorna har jag fått sitta mittemellan tjejerna på kvällen, i soffan i allrummet, innan dess i 5 låååånga år har vi legat hos Vira i hennes säng tills hon somnat. Det ska jag aldrig börja med me Ellie. O nu fungerar det ganska bra faktiskt. Läser för båda o lägger dem i en varsin säng o sen sitter jag mittemellan tills de somnat. Ett steg på vägen för ett självständigare liv! Hejja hejja!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0