Sunes sommar!

Ikväll har vi kollat på Sunes sommar. Det är nog den bästa film som någonsin gjort. Den är sååå rolig, både för vuxna och barn. Peter Haber är så rolig som Sunes pappa, allt han gör blir helt galet, lite som jag ;) Varje år innan jul tittar vi på den filmen, det fick bli ikväll eftersom Emelie o Albin åker till sin mamma imorn. Mysigt!

Innan idag har det varit full rulle! Dagen började med att jag och Ellie åkte och köpte en julgran, de såg lite torftiga ut men den vi köpte blev superfin när den tinat och tufsat till sig lite. Med mina röda kulor, änglar och annat gammeldags pynt blev det perfekt! Innan den blev sådär perfekt gick väldigt många timmar åt till att leta upp vår julgransfot som jag alltid lägger på samma ställe, men iår var det väl gömt bakom några lådor, grrrr. Tjejerna var helt galna på fm så snälla mamma bad mig komma och lämna dem där, tack mamma!

Det blev lite städ och fix, lussebullsbak, knäckkok, skinkgriljering och julgranspyntning. Riktigt nöjd med min insats idag även om ryggen håller på att gå av o nacken skäller på mig. Hur mycket jag än städar verkar det inte som om det blir någon ordning på det här huset. Var kommer alla grejjer ifrån och hur hamnar de alltid på fel plats? Har iaf haft Emelie som springflicka idag och det underlättade. Hon har tömt diskmaskinen o sprungit o hämtat o grejjat, mest på sitt eget rum men assisterat mig en hel del.

Undrar hur skinkan kommer att smaka förresten... har aldrig griljerat skinka innan, matlagning är inte min grej direkt, men kakor o godis är det däremot ;) Knäcken blev väldigt goda men dock lite mjuka... jäkla skit... Albin åt dock sin med pappret på... då är man faktiskt lite lat, och hång.

Imorn ska viton rulla hem barnen till sin mamma o sen rulla vidare till min barndoms by Hästveda, byn som ngn glömde. Köpa hundmat efter ett hett tips ;) och kör då inom Wahlkvist, där finns nog världens godaste brunkål, inget som slår den hittills. Sen e vi nog klara för i år, redo för julafton!!!

Men som vanligt är man lite panikslagen för att folk inte ska bli nöjda med sina julklappar, att maten inte ska räcka eller blir helt misslyckad osv. Men allvarligt! Vad spelar det för roll? Blir ju jul ändå o huvudsaken är att man är med sin familj och myser!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0