Tråkmåns...

Idag är jag en riktigt tråkmåns så sluta läs om ni inte orkar med gnäll! ;)

Vet inte varför jag är så här idag, tycker bara allt e skit. Eller jo, det vet jag. Jag har flera göromål på en dag och då blir det mest skit i min hjärna. Vaknade imorse och planerade att gå till dagis med tjejerna o hundarna, så vi fick lite snabb motion innan jag skulle börja röjja här. I em ska nämligen Albin o hans assistent va hemma sjlälva och som vanligt har jag för höga krav på hur detta hus ska se ut. Men jag vill inte att ngn ska gå o sprätta i våra grejjer o kanske tänka tankar som jag själv lägger ihop.

Iaf så blev det inte så. Mamma messade imorse o frågade hur dags jag skulle lämna tjejerna, för oss som känner henne väl vet vi att då är det illa. Jag ringde o vi bestämde att jag skulle köra henne till vårdcentralen för provtagning. Tog hundarna med mig o skulle gå en skön runda i city istället. Hur skönt ät det att gå på små, oskottade trottoarer? Vi kom knappt fram! Efter en halvtimme gav jag upp o satte mig i bilen, mamma hade inte kommit in än. Ringde syster och uppehöll henne i sitt arbete en stund o fick då mess av mamma igen att de hade fika. Jag beslöt mig för att gå o kolla om det fanns ngn klipptid. Jodå, inte hos världens bäsa Eriká men hon Lisa som skötte sig alldeles utmärkt. Lite kort i nacken kanske men det är väl för att det långa jag va så glad för va väl sletet...

EFter två timmar kunde jag köra hem mamma o åkte hem o färgade håret o duschade. Jag va alltså på Rockee utan smink, oduschad och sunkig, iklädd mina skitigaste kläder eftersom jag bara skulle ut o gå samt mina älskade bonnastövlar. Herregud som jag såg ut...

Nu laddar jag med två gnälliga och trötta tjejer inför em. Först möte på arbetsförmedlingen kl 15.00, 16.45 bär det av till simskolan som slutar 17.30 och 18.00 ska vi försöka infinna oss i Tyringe där Albin ska lussa. Ja, ja, det ska nog gå... Vira får duscha snabbt o jag får ta på mig en tung högersko...

Nu sitter vi o tittar på Franklin, världens sötaste tecknade sköldpadda, o ser nu att Ellie somnat brevid mig. Hoppas att hon bara e lite trött o inte har fått magsjukebaselusker med sig hem, det är min största fasa. Jag HATAR magsjuka! Även om tjejerna e jätteduktiga o springer in på toa o har en liten hink med sig överallt men ändå. Blääää! E kanske störst fasa att bli sjuk när tjejerna är friska igen som i vintras när jag o Peter fick vinterkräksjukan o tjejerna va hur pigga som helst o skulle ha mat o uppmärksamhet när man själv bara ville försvinna. Med det är väl en mammas lott här i livet, att ta hand om sina sjuka barn (mannen inräknad där också)

Nu måste jag tagga mig lite så att jag inte bara går runt o surar. Måste förbereda fikan vi ska ha med oss, inget bjuds på skolan utan man får ta med sig själv. Tur att Vira har packat sin badväska så den e klar. Hmmm, något jag glömt... ja, just det, kvällsmat... nej, nu deppar jag lite till tror jag, kvällsmat e sååå tradigt. Kanske ska fundera lite mer på det där med matkasse ändå, fast vi e ju ganska grettna...

Men jag tackar för era fina kommentarer ang min blogg! Det livar upp mig väldans mycket att jag kan glädja er med mina öden och äventyr! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0