Vad är jag för mamma egentligen?

Jag får dagligen höra av mina töser att jag är världens bästa, finaste och sötaste mamma. Att de älskar mig och att de alltid vill vara med mig. Det känns helt underbart, speciellt eftersom det ofta gnager i mig att jag inte är en tillräckligt bra mamma och att jag skulle ägna mer tid åt mina barn och att jag ska anstränga mig mer. Men hur ska jag kunna göra det om jag tänker efter? Den tid de inte är på dagis ligger de på mig i soffan, sitter o pysslar med mig vid bordet, sitter i mitt knä och läser, står brevid mig och lagar mat osv... Nej, när jag tänker efter är jag nog en alldeles perfekt mamma :)

Nästan lika ofta som de säger att de älskar mig säger de även att jag är helt galen och himlar alldeles för ofta med ögonen och tycker att jag är pinsam när jag gör något. Men det är lika bra att de vänjer sig, för jag gör ofta pinsamma grejer...

I fredes var tjejerna lediga och Ellie hade sovit hos mormor. När jag o Vira skulle hämta henne bestämde vi oss för att vi skulle ta med oss lunch från McDonalds. Tjejerna älskar det o mamma oxå, jag äter det för att jag är glad att jag slipper laga mat... När vi satte oss vid bordet sa Vira -"Men mamma, vi åt ju hamburgare hos moster o Patrik igår, hur mycket hamburgare ska vi äta?" Eeee, ja, vad svarar man på det? -"Det är ju inte riktigt samma sak Vira, igår åt vi ju hemmaburgare" försvarade jag mig med.

Jag är ganska noga med vad jag stoppar i barnen. Vill inte köpa halvfabrikat utan göra riktig mat från riktiga råvaror. Men ibland fuskar vi som sagt med McD.

På kvällen när Peter äntligen skulle käka med sin familj blev det kött, grönsaker och... pommes. Peter va väldigt sugen på pommes eftersom det inte serveras så ofta hemma hos oss. När Vira kom till bordet tittade hon på sin tallrik, tittade på mig och sen på sin tallrik igen och sa -"Pommes nu igen? Vad är du för en mamma egentligen!!??"

Ja, vad är jag för mamma egentligen? :) En mamma som dessvärre läst den hemliga kocken och kämpar för att inte snöa in på endast ekologiskt och bara köpa varor som är absolut rena och utan bokstäver. Detta resulterade i timslånga turer i mataffären eftersom jag lusläste innehållsförteckningen och jagade E nr... Själv levde jag på cola light och general, lite missvisande.

Jag har släppt det lite för det är inte hållbart i längden. När Vira dessutom frågade en gång om vattnet var ekologiskt kände jag att jag gått för långt. Nu blir det ekologiskt när det är ekonomiskt försvarsbart och varor vi använder nästan dagligen. Lite chips, godis och flottig mat kan man unna sig lite då o då, eller varje helg (godis iaf) :)






Jag o min lilla höna på cruising i rondellen Grönängsplan 2010, he he, ska börjas i tid...



Kommentarer
Postat av: LillStrumpa

Klart du är världens bästa mamma! Bättre kan dom inte ha de! :)

2010-12-08 @ 06:44:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0