Bläää för basilusker!

I söndes hade Ellie feber, igen!!! Så tradigt, töserna har feber nästan varannan vecka känns det som. Hon fick stanna hemma igår eftersom hon hade feber dagen innan, men hon fick lite konstiga utslag så jag ringde till vårdcentralen. Inget trevligt bemötande i tfn, grrr, ska det vara så jobbigt att lyssna på oroliga mammor kanske man ska jobba på någon annan arbetsplats... Men trots att jag var så besvärlig och trots att det inte fanns några barnläkare så fick vi ändå en tid, efter en timme! Mycket riktigt, halsprov och sänkan visade streptokocker, i detta fall halsfluss/scharlakansfeber. Skulle så gärna vilja leta upp den här människan och visa provresultaten.

Frågade även om storasyster skulle följa med, eftersom hon också är lite krasslig, men hallå! hon hade bokaat EN tid och det var till Ellie. Idag kollade jag Viras hals som var ganska så röd, så jag ringde igen... Jodå, jag kunde komma om jag körde meddetsamma. In med Vira i bilen o iväg. Väntade läääääänge men tillslut fick även Vira ta plats för halsprov, även om hon inte hade feber, inte ont i halsen och endast ngt röd. Även idag visade det sig att det var positivt=halsfluss. Tänk om man haft ett eget receptblock, vilken massa tid och energi man sparat då! Bara lite till husbehov, typ antibiotika, allergi medicin och värktabletter ;)

Två ovanligt pigga halsflussare huserar i huset alltså. O de kommer att vara hemma hela veckan. Det stora kruxet är att få i Ellie medicinen. Inte skoj alls. Det är så frustrerande när man vet att det inte smakar illa om man sväljer den meddetsamma o ser att hon gömmer den under tungan o spottar ut och ulkar o håller på. Blir på såååå dåligt humör, vill inte tvinga henne men hon måste ju! Det är ju för hennes eget bästa. Vira däremot tog sina tabeltter utan problem, stora tjejen!

Så nu är det bara att ladda inför ny medicinintagning imorgon och håller tummarna att mormor o pappan i huset får i henne tabletterna eftersom jag ska till Lund med Albin heeeela dagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0