En låååång men oväntat trevlig dag!

Så var det äntligen dags för tösernas första tågresa. Eftersom jag inte är så intresserad av att åka komunalt, bra för miljön men inte för mitt kontrollbehov, så blir det oftast bilen. Eller bussbilen i vårt fall... Men töserna har tjatat länge nu, efter att ha sett Lotta på Bråkmakaregatans resa till sin mormor o morfar, o idag bestämde jag att det var dags. Vira tyckte vi skulle åka jättetidigt o ha smörgåsar med oss, kanske lite naivt eftersom vi skulle åka till Brio Lekoseum i Osby, en tågresa på ca 20 minuter...

Upp o iväg, missade tåget med 5 minuter eftersom jag inte gått in o kollat tiderna, som min syster sa åt mig att göra, o efter en del strul med biljettautomaten. Jag är ganska så värdelös på sådana där grejjer o brukar inte åka på tågresor utan mina personliga reseledare så det beror väl egentligen på att jag är väldigt ovan. Iaf så blev det att traska till Subway istället för en andra frukost, tjejerna va hungriga. Mums! Nu hann vi i tid till tåget o så bar det av. De var ganska tagna av stunden så det gick väldans bra. Såg ju morfars jobb, Lasses jobb, lite kossor o en sjö, väldigt spännande.

Två timmar på Lekoseum med mkt lek, fika, tomteverkstad o ännu mer lek. Sen va jag i upplösningstillstånd. Tänkte på att nya biljett skulle införskaffas, hitta rätt sida o rätt spår (fanns typ ett på Osby centralstation) ha ha, o dessutom såg jag framför mig allt som Ester slaktat på ovanvåningen där hon o Smilla befann sig medans vi var iväg... Tillslut fick jag med mig mina töser, Ellie lite halvvild dock o har ingen som helst respekt för bilar o tåg. 

Väl hemma igen fick vi en inbjudan om kycklingsallad hos mormor, taget! Hem o hämtade hundarna först, beredde mig på det värsta men hon hade bara legat o snusat på ett par av Viras fesna byxor. O inte ett spår av ngr efterlämningar heller, duktig tjej!

Käkade hos mamsen o sen ville båda tjejerna sova över. Fast jag har en väldigt skruttig mamma så har hon en enorm vilja o kärlek till sina barnbarn så det blev ju så. Bio o popcorn i mormors lekrum kan väl ingen säga nej till. Blev att köra ensam hem med hundarna...

Ett samtal från syster ledde till middag o kortspel där på kvällen, väldigt gott o trevligt! Dessvärre vann ju min man så det blev lite jobbigt men det är iofs så sällan han vinner så det är honom väl förunnat. Nu sitter vi här i soffan med en ren diskmaskin, tvätt o fullständig kaos som behöver tas tag i, men vem orkar det så här dags efter en sån här dag? Nej, det blir att skutta in i duschen o sen i bingen o verkligen utnyttja sovtimmarna som infinner sig utan ngr barn hemma. Imorgon är en ny dag o då kanske jag hinner med lite mellan klipp, Bygga, Cindys naglar o föräldrarmöte...



Ellie på subway


Ellie på Subway


Vira

Vira på samma ställe....



Förväntansfulla töser



Tomteverkstan på Brio Lekoseum, perfekt utflyktsmål!



Nostalgirum för Barbieälskare, dessa från 60-talet... Mamma hade en
likadan med randig klänning, vår findocka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0