Fredagkväll!

Jaha, då var det helg igen. Har varit en snöig fredag idag, mysigt tycker jag. Även om det inte är så mysigt att ha två håriga hundar som kommer in och är dyngsura efter att ha härjat i snön. Fast det får man väl ta, de har ju roligt iaf. Förmiddagen började bra med dammsugning och tork av smutsiga golv på nedanvåningen, sen paus med mina hjärtan i soffan medans golven torkade. O sen kom de våta bestarna in, varför torka golvet överhuvudtaget? Smilla blir hyfsat torr när man torkar henne men Esters päls är en mardröm. Inte så lång men ack så svår att få torr!

 Sen skulle Vira gå till lekplatsen med en kompis, när jag såg henne traska där på cykelbanan fick jag lite ångest, herre gud, vad är jag för mamma som skickar iväg min 5 åring till lekplatsen själv!? Nej, jag klädde mig o Ester o gav oss ut i snöblasket. Då stod hon plötsligt utanför dörren o hade blivit ovän med sin älskade kompis. Vi gick ändå men efter en kvart ville de gå hem igen, inte blev jag ledsen för det inte :)

Åkte o hämtade mamsen efter att Ellie sovit o handlade på coop, halva priset på frukten! Alltså jag tycker att frukt alltid skulle vara billigt, speciellt med tanke på hur mkt frukt det går här hemma... När vi kom hem va huset fullt av folk och jag, syster o Patrik fixade käk. Potatisgratäng och helstekt fläskfile med sparris o vitlöksstekta champinjoner, hur gott som helst! Peter sov på soffan för han skulle ut o ploga.

Idol o alldeles för mkt onyttigheter o massa skitsnack hela kvällen, häääärligt! Nu väntar vi på Idol resultatet och att gå o lägga oss för nu va det visst inte så mkt snö så nu ska Peter va hemma. Skönt för honom o sova sig igenom matlagningen helt i onödan ;)

Hoppas Linnea får va kvar, jag tycker att hon är vansinnigt bra. Så skön tjej med galet bra röst o sjysst låtval. Vi får väl se hur det går, hoppas det går fort för jag är väldans trött efter en hård vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0