Hinner inte med...

Oj vad dålig jag har varit på att uppdatera! Men det har sina anledningar... Är man ensamtående 4 barns mamma är det inte så lätt att hinna med. Denna veckan har varit helt galen! Tjejerna har ju varit sjuka i halsfluss, eller sjuka o sjuka, ingen feber, ingen halsont o hur pigga som helst! Men nu har de varit hemma en vecka med pencillin iaf så min rygg är alldeles fri från baseluskeransvar.

Albin har varit i Lund för utprovning av ny sovmask och vi har sån tur som har familjen som kan ställa upp när jag måste vara hemma hos tjejerna och Peter är ute o plogar. Min käre man blev ju egen åkare för ca två månader sedan, kör asfalt till en central i Kristianstad och har plogutrustat bilen. Jodå, så denna veckan har vi inte sett mycket av honom. Som det snöat! O som det blåser sen då, all snö blåser ut på vägarna så han kör om och om igen. Men det blir ju lite klirr i kassan får vi hoppas så det är värt det!

I helgen har det varit julskyltning/julmarknad/julshopping. I lördes va vi på banken hos moster o hälsade på tomten, köpte lite julkläder till Emelie och smått o gott till mig så jag kunde göra en jättefin adventsljusstake, som Ester gnagar på ofta och gärna grrrr.

I söndes åkte vi på julmarknad på Norrängsskolan, en tradition i vår familj! Det är då det känns som advent när man varit där och sprätt. Hem till moster o Patrik på adventsfika, goda lussekatter o mjuk pepparkaka o glögg. Hon e så duktig min lillasyster, men lite uppgiven blir jag när hon tar över mina gamla sysslor mer och mer, även om hon gör det med bravur!

Idag har alla barnen tagit sig til skola/förskola och jag sitter o vilar mitt knä i väntan på att ta tag i det tvättberg som bildats under veckan. Jag va ute med hundarna imorse och slog en sån jäkla vurpa, shit mitt knä, o resten av kroppen tar ju också stryk när man spänner sig så i ett fall. Spjärnar emot som en galning mot det oundvikliga o sen skäms man för tänk om någon sett detta! Ja ja, grannarna fick sig väl en fin syn när jag for i backen o hade jag inte varit så mesig hade jag nog ringt fastighetsägarna och klagat på dålig grusning, är bara is där inne bland radhusen...

Nu ska jag försöka åstadkomma något vettigt här hemma. Tvätta, sätta fyr i brasan, plocka upp Esters troféer, tömma diskmaskinen, skriva handlelista, åka o handla, packa ner Albins grejjer, bädda.... ja. listan kan göras hur lång som helst. O det enda jag vill är att slumra på soffan efter en väldigt hackig natt....

Kommentarer
Postat av: MAggan

Du..de där med att lillasyter tar över mer och mer....LÅT henne göra detta. Det är samma i vår familj å de hör ju till att man byter sysslor. När Malin får barn ja då finns du där...:)

Å du..de du hinner med idag, ja de hinner du med idag helt enkelt. De viktigaste är ju mätta magar, eller hur?!

Stor varm stark kram till dig :)

2010-11-30 @ 10:29:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0