Ibland är livet bra härligt...

Måndag morgon... Fick sova till 8.00!? Ibland är det bra när den minsta lilla tösen själv klättrar ur sin spjälsäng (ska snart bygga ihop hennes stora, e ju faktiskt snart 3 år) o går in till sin storasyster kl 6.30 istället för till sin mamma :)

Efter frukost hjälpte Vira Albin, Ellie låg på Albins soffa o tittade på film o Emelie satt vid datorn. Hela nedanvåningen för mig själv i säkert 1 timme! Blev dammsugat o golven blev torkade (men moppen va sur så jag får torka igen :(

Barnen har lekt med varandra hela dagen o efter min superbt lättlagade lunch åkte jag o hämtade allra bästa mamma som ville komma o titta på vårt nya rum. Eller ville o ville, jag kidnappade henne. När vi kom hem hade tjejerna dukat av lunchen och Emelie hade klätt de små o va på väg ut! Nu bakar Emelie chokladbollar, mamma leker med barnen o jag sitter här!

Ikväll är det valpkurs med vår lilla Ester. En 4 månaders blandras, rottweiler, new foundland, berner senner, flat coated retriver. Hon är så söt o duktig men tiden har sprungit ifrån mig lite så läxan har det gått sådär med... Vi får se hur det går, har tagit upp en påse hemmakokt grishjärta (luktar apa vid tillagning) så det kommer nog gå bra med sån belöning!

Ester ute i gröngräset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0