Nattligt äventyr med min man....

... ja, det låter kanske mer spännande än vad det var! Efter att min kära make varit vaken i 30 timmar var det dags för en plog/grus runda till igår kväll. Som den ansvarsfulla medtrafikant jag är gav jag mig upp i lastbilen och åkte med, va ju bara ngn timme så då kunde vi ju sittao tjata lite. Världens bästa mamma kom o passade töserna som somnat.

Till Önnestad för att få lite grus i baljan, bara sådär en 14 ton grus som skulle ut första rundan. När vi kommit till Bjärlöv ringde de från skanska och skickade ut oss en runda till Rinkaby och tillbaka igen. Ny grus i Önnestad och "körde inom" Bjärlöv igen, Torsebro, Gumlösa osv osv. Vi va hemma halv 2! Oj, då va jag också ganska sleten, kräver enormt mycket sömn. Men Peter höll sig vaken och jag med såklart, traggade heeeela kvällen och det behövdes eftersom vi inte setts speciellt mycket den senaste veckan.

Blev minsann 8 timmars sömn för min hårt arbetande man och han vaknade som en helt ny människa idag. Nu bar det av till Krstd för att fixa och dona med lastbilen och jag hoppas verkligen att han hinner träffa sina barn lite idag. Barnen som jag nu ska åka till dagis och hämta för att sedan inta Maxi. Tänkte vi skulle baka lussebullar och ge oss på den där otroligt frestande lakritskolan som jag tjyvläst om hos mumsfilibaba ;) Hoppas jag lyckas lika bra som dig Sofie!

Hmmm, var har jag lagt julskivan? Vira lyssnade på den senast i somras, den varmaste dagen på året typ och då smäller hon igång Bjällerklang med Agneta o Linda på högsta volym. Det är nog den allra bästa julskivan, Agneta o Lindas jul, förmodligen för att det bara dryper nostalgi om den. Kommer ihåg den fina LP:skivan vi hade o att de dessutom hette samma som jag o mamma var ju en extra bonus. Tänkte faktiskt smygköpa Måns Zelmerlöfs julskiva också o smussla in den i hemmet utan att Peter ser, han gillar inte julmusik speciellt mycket. Synd att han är gift med en julmusiksnarkoman, klart det ska va bjällerklang och barnkör så man kommer i riktig stämning!

Nej, nu får jag sätta fart, måste stänga in lite grejjer och dra ut kaffekokaren, gömma min adventsljusstake och mina nya stövlar, Ester är låååång och har oanade krafter när hon är ensam hemma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0