Söndag kväll...

Oj oj oj vilken helg! Men nu är den slut och jag med... 

Fredag: skjutsade Vira till en kompis som bjudit in på hallowenfika! Hon var riktigt läskig med svarta naglar, Emelies gamla svarta klänning med glittriga spindelväv och en lång svart peruk. De kände knappt igen henne! Jag o Ellie åkte o kalashandlade. Massor med korv, korvbröd, glass, maränger, lösgodis osv. Gick till kompisen med ett barn och två hundar, gick hem med tre barn och två hundar. :) Kul! Dagen fortsatte med att försöka ordna upp det kaos som alltid lyckas infinna sig i mitt hem medans barnen lekte o hade skoj alla tre. Nästan lite lyxigt, konstigt att det är så mycket lättare att leka när det är en kompis också inblandad. Efter en god middag och mys med töserna till Hotell Kantarell blev det fredagsmys med min älskade man. Vi tittade på den nya Robin Hood, rekomenderas verkligen. Inte så ofta vi tittar på film men denna va väldans bra. O så är ju Russell Crow huvudperson, inte helt fel ;)

Lördag: God frukost med nyköpta frallor. Sedan förberedelser för dagens barnkalas, 11 prinsessor och 4 riddare. Har nog aldrig sett så mycket rosa på en o samma gång, de var såååå fina! Och duktiga! Fasade lite för att bjuda hem 15 barn mellan 3 och 5 år men det gick super. Några mammor och pappor stannade kvar så vi hade en del hjälp av dem också, tack så mycket! Korv, lek, bus, glassbomb och mycket fina paketer till en nöjd Vira. Avslutades med fiskdamm, en otroligt fin och kreativ damm som jag och tjejerna fixade ihop i torsdes. Klippte ut fiskar i olika storlekar och former i guldigt och silvrigt papper som vi dekorerade med glitter och sedan sydde upp på ett blått lakan, det blev verkligen bra...

På kvällen begav jag mig till lillasyster där vi värmde upp inför Ladies night! Blev god tacopaj som syster lagat och många gamla minnen och lite skvaller såklart. Showen var superb om man sluppit alla dyngraka och vrålkåta medelålders kvinnor. Jisses, får man bete sig hur som helst bara för att det bara är kvinnor i publiken och bara män på scen? Jag skäms över att vara kvinna vid sådana tillfällen. Förstår inte hur man kan sjunka så lågt, ok att de är bra och att man vill sjunga och dansa men man behöver väl inte balla ur? Suck! Blev en tur till Harrys efter det, där mötte vi... Brolle och Måns Möller i dörren, lite oväntat måste jag säga. Vet inte vad jag ska säga om dagens uteliv. Bara att konstatera att det inte är som det va förr! Eller så är det jag som inte är som jag va då?

Trött och sleten la jag mig vid halv tre, oerhört tacksam över att få lägga mig brevid min underbara man!

Söndag: Trött, trött, trött. Mös med Ellie när Peter körde Vira till dansen. Upp o käka frukost och sedan bar det av med Ester till Hovdala för hennes livs första spårning. Det gick väl sådär kan man säga... Hon var mycket mer intresserad av att gnaga på grenar, borra ner nosen i en lövhög, kolla bakom stenar, hoppa på alla fyra osv istället för att nosa upp en apportkloss som jag haft innnaför tröjan hela morgonen för att den verkligen skulle lukta mig! Ja, ja, bättre lycka nästa gång och ett stort grattis till dem i gruppen som hade hundar som verkligen spårade och nådde sitt mål. Jag erkänner att jag var lite disträ idag och missade ngr markeringar från Ester men det är inte heller så lätt när man inte vet vad man ska titta efter. Skärpning Linda!!!

Hem igen och förbereda släktkalaset. Många fina paket och goda kakor som syster bakat. Morotskaka och chokladtårta, mums! Nu har jag två trötta töser och vi sitter i soffan på Albins rum under en filt och tittar på Madicken o käkar popcorn. Snart läggdags hoppas jag för jag är oxå trött nu. Ska slå in lite paket och fixa födelsedagsbrickan inför morgondagens firning av mitt stora hjärta som fyller 5 år!

Oj, det blev ett långt inlägg, håll tillgodo, får ju ta igen de dagar jag missat denna veckan ;)




 fiskdammen!



prinsessfisken!



Lycklig dotter som fått både prinsessklänning, ring, barbiedocka, termos, spakit, parfym, spel, målarböcker, lera, gipsmodell o en massa pyssel mm mm mm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0