Stoppa tåget, jag vill byta hållplats!

Ja, så känner jag just idag. Denna veckan är så fullbokad att jag nästan mår illa, hur tusan ska jag hinna allt! Jag prioriterar o skriva av mig en liten stund innan jag tar tag i livet igen. Idag har jag varit i Krstd, töserna hos sin underbara mormor. Först peppade jag mig genom att handla smink på make up store, världens bästa smink! Ganska dyrt men har man ett så stort behov av ett extraansikte som jag är det värt det! Sen var det dags att visa upp bulldegen för en rakad man i 35 årsåldern... :( Jag får sån ångest! Ja ja, det va ju tvunget. Visade sig att jag har ett hål i min navel som de inte riktigt vet vart den leder, han skulle återkomma med en kallelse till ngn typ av undersökning efter att ha rådfrågat sina kolleger, detta var visst väldigt ovanligt. Typiskt att jag skulle drabbas av ngt ovanligt!? Nej, inte speciellt... Så nu är det bara att vänta och se.

På vägen hem ringde mamma o sa att jag skulle åka hem o gå en lång runda med hundarna så jag kunde sansa mig lite. Sagt o gjort, hämtade mina bestar o har nu varit ute i en timme o gått, brukar hjälpa. Nu måste jag sätta igång o fejja här hemma. Saker, möbler, kläder, tidningar, skor, skålar osv överallt efter den här ommöbleringen vi håller på med. O imorn ska jag på möte på habiliteringen o åka till Glimåkra o göra fint till gamlemormor o gamlemorfar, det måste ju va snyggt o prydligt till helgen på kyrkogården. Lördag hoppas jag att jag har fått ordning för då är det barnkalas för min älskade Vira som fyller 5 år på måndag! O jag vet att hon vill visa sitt rum o att det säkert finns en o annan nyfiken förälder som också vill gå husesyn, jag kan bara inte stå för hur det ser ut här nu! O på lördag kväll ska vi på Ladies night, ska bli skoj även om det just nu är lite delade meningar i min kropp, hur ska man få alla nöjda!?

Söndag är det dans 9-9.45 o kl 10 ska jag o Ester va på Hovdala o spåra. Första spårningen, spännande! Detta ska ta 2-3 timmar vilket innebär att jag är hemma ca 13.00 o 14.00 kommer släkten på kalas. Jisses, vad ska jag bjuda på o när ska jag hinna fixa det? Nej, nu får jag ta tag i det här o komma igång. Känner mig lite tom inombords men det är väl förmodligen eftersom jag vet vad jag har framför mig...

Min vision är att när vi fått ordning kommer allt att vara underbart o lugnt o harmoniskt, men jag vet att det aldrig kommer att bli så för då har jag startat upp ett nytt projekt. Rastlös själ? Kanske det....

Kommentarer
Postat av: LillStrumpa

Ska du bjuda på fika eller mat på sönda? Kan lillasyster hjälpa? Jag har ju inget planerat o baka de kan jag... :) O faktiskt laga lite mat åsså... :)Stärkande energikram

2010-11-04 @ 18:23:15
Postat av: linen

Ta det lugnt!!!!



Du ska se att det kommer bli toppen i sista ändan hur du än gör =)

2010-11-05 @ 08:50:45
URL: http://zeldasmatte.blogg.se/
Postat av: Du förstår nog vem

hur ska man få alla nöjda!?



Vad är det du lärt dig? Var det det som var målet i ditt liv??? Säger du nej till något så säger du ja till något annat - välj vad som är viktigast för dig :) :)

2010-11-13 @ 12:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0