Vad e det för en dag, e det en vanlig dag...

...nej det e ingen vanlig dag, för det är Viras födelsedag, hurra hurra hurra!

Just nu, kl: 20.09, för fem år sedan blev jag en lycklig mamma! Efter ett par dagar med galna förvärkar utan sömn eller mat, en lååååång dag med dropp och några timmar med galna riktiga värkar kom hon till oss, kl:19.34! Hjälp vilken känsla! All smärta som bortblåst och en oändlig lycka och kärlek infann sig. Ett sånt litet plyte, att ett sånt litet liv växt till sig i min mage och blivit helt perfekt och fulländad. En obeskrivbar känsla! Vid 23 knallade vi upp till bb och där fick dessvärre stanna i 3 dagar eftersom jag hade en infektion som behövde behandlas med antibiotika via dropp. Vi låg där ensamma i ett rum, bara jag o min lilla flicka. Hon låg hos mig hela tiden utom när jag va på toa i princip. Orkade inte va ute i fikarummet där alla gnälliga mammor klagade över hur ont de hade, hur mycket deras barn gnällde och skrek och hur mycket tabletter de behövde. Nej usch, jag säger som Tiffany - VA TACKSAM!

Imorse smög jag och Ellie upp för att sjunga för Vira. När vi va nere o fixade smörgås, ljus och o´boy till födelsedagsbrickan hörde jag hur hon sprang däruppe med elefantsteg. Gå o lägg dig! fick jag ropa innan vi gick upp. Vi sjöng o hon låtsades sova, precis som man ska göra... :) Hon blev så glad för sin sminkdocka, nagellack, sykort och dataspel. Precis vad jag har önskat mig!!! :)

Efter dagis, där hon fått fiska sånger o käka glass bar det av hemåt. På em kom Emma o Alva med present o fikade, mysigt. Fast Vira va mer intresserad av att gosa med Alva än att fika... Senare kom även mormor, moster o Patrik hem. De hade hämtat smörgåstårta o hade ännu mer paket med sig. Hon var bara så lycklig! Sen kom det över henne, värsta känsloutbrottet! Som alltid på födelsedagar och julaftnar så blir det bara för mkt. Ovetandes om vad som finns i paket, vilka som kommer osv så blir det bara snurr i skallen när dagen börjar nå sitt slut... Dessutom kom storasyster o storebror hem ikväll o då blir det extra mycket känslor och förväntningar.

Men efter sagan blev det lugnt o hon somnade gott! Nöjd och glad efter sin födelsedag. Jisses, jag är alltså mamma till en femåring, då måste det innebära att jag är.... nej, det har ju ingen betydelse, eller hur?



Vira 1 dag gammal





Vira 5 år!


Kommentarer
Postat av: Linen

Haha! Ja herregud vad tiden den rusar iväg! =) Kommer oxå ihåg när mormor berättade att lilla Vira kommit och på min födelsedag dessutom =)

Kul med massa paket men så mycket intryck på två dagar så kommer världen att rasa för en liten stund tills man fått sova gott och mysa med kudden!

Lycka till nästa gång det är spårning för Ester =)

2010-11-10 @ 10:03:08
URL: http://zeldasmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0