Varför bryta en GOD vana?

Här hemma äter vi tacos 9 av 10 fredagar. Det har bara blivit så. Det är gott, enkelt och relativt snabbfixat när helgkänslan infunnit sig och man känner sig lite segare än vanligt. Dessutom tycker jag att det är ett ypperligt tillfälle att lura i barnen extra mycket grönsaker på ett godare sätt.

Men inte idag, idag skulle vi ändra på detta och det skulle serveras kyckling Tikka Masal. Riset kokt, kycklingen brynt och uppblandad med den goda såsen som skulle ge oss en sensationell smakupplevelse. Visst gav den oss det, men det var en sensationellt oätlig smakupplevelse i vår familj... Kommentarer som stark va väl den som var mest positiv, ingen vågade säga det som vi alla tänkte... Efter att ha tagit en snabb titt på mina familjemedlemmar sa jag "Detta va ingen höjdare va?" Alla "Eeehhh, nej det va nog inte det...." "Ganska äckligt faktiskt" sa jag, alla "JA!!!!!!" Jaha, 1 kg kyckling och 6 portioner ris, vad gör man med det? Ja, det är ju lätt att hitta på något om det inte varit indränkt i den här såsen! Snål som jag är så tog jag en hålslev och sköljde av all kycklingen, skalade av såsen från riset och blandade en ny sås. Lite creme fraiche, soja, senap och grönpeppar gjorde susen och alla åt och drog en lättnadens suck. Vi blev mätta idag också!

För att kompensera den lätt oätliga smaken jag serverat och att jag glömt köpa godis :(, blev det den berömda 80-tals klassikern i mitt barndomshem, glass-i-glassglas. Lite glass, lite maränger, lite chokladsås i ett ofantligt lyxigt glas som jag smugit hem från mammas vind :) Det är minnen det! Så nu är vi väldigt nöjda. Nästan alla iaf. Vira, jag o Peter sitter i soffan, 2/3 tittar på tant Lycras hemliga klubb och 1/3 sover med öppen mun (behöver jag säga att det är Peter?) Emelie terroriseras av Ellie på ovanvåningen, de har nog startat en våga vägra bolibompa klubb, och Albin sitter i vårt nya matrum och spelar på datorn.

Snart blir det popcorn och Hotell Kantarell skulle jag tro, brukar vara så på fredagar... O ännu lite senare blir det väl Idol med de stora barnen medans peter fortsätter sova.... En helt vanlig fredagkväll hos familjen Håkansson, som definitivt kommer att käka tacos 10 av 10 fredagskvällar i fortsättningen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0