Få tummarna loss?

Vad är det med mig idag? Får inte tummarna loss till någonting! Tvättstugan är översvämmad med rena kläder som väntar på att vikas ihop och komma in i garderoberna, diskbänken e full med sopor som ska ut+disk+ren disk+grejjer som ska till husvagnen, skulle deklarera, fylla i papper och har en massa att fundera på.

Jag har så svårt att ta beslut! Jag som alltid varit så självständig och redig, nu kan jag inte ens bestämma om jag ska cykla eller köra till dagis... Idag blev det dock bilen, till både min och tösernas besvikelse. Den här nackn tar alldeles för mycket tid och energi från mig!

Det som står på listan nu är väl först o främst Ellies barnomsorg. Hon går ju nu på ett fantastiskt dagis men nu efter sommaren börjar Vira i skolan och jag funderar på att försöka få in Ellie på Viras gamla dagis. Det är oxå superbra men det är en avdelning som jag absolut inte vill att hon ska gå på. Anledningen till att jag funderar på att byta är såklart att det är närmre men framför allt att det finns fler barn där som bor här vid oss. Jag tror att detta hade varit bra för Ellie eftersom hon helst leker med fröknarna och inte med sina kompisar... Kanske hade detta blivit bättre om hon gått med barn häromkring så de kan leka både på dagis o hemma? Hjälp! Trodde inte det va sååå svårt att vara förälder och försöka anordna en trygg och rätt uppväxt för sina barn. Tänkte att det vore en naturlig övergång om det fanns plats för henne efter sommaren... Nej, jag får nog ringa rektorn o se om det finns någon möjlighet, annars kan jag ju lägga ner de här tankarna o spara lite energi till annat.

Och alla dessa papper som ska skickas in överallt. Skatteverket, försäkringskassan osv, jag blir galen! Jag vet inte hur man ska fylla i och när jag ska försöka sätta mig in i det blir allt ett enda virrvarr. Jag behöver ett jobb. Inte vara egen företagare, jag är inte bra på det. Jag vill ha ett jobb jag kan gå till o sen gå hem o slippa tänka på ngt. Men var ska man hitta det? Vem anställer en sleten 4 barnsmamma med en whiplash skada? Och hur ska jag klara av ett jobb hemifrån? Jag kan ju knappt klä på mig själv o mina barn på morgonen?

Bläää, nej, här kommer bilder på mina nya fina skor istället, så man kan vara liiiite glad :)





Fast dessa får jag nog skicka tillbaka, mina knöliga tår e lite väl knöliga i de här... :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0