Man ska ha husvagn...

Den gamla slagdängan kan väl alla! O vi oxå såklart eftersom vi har husvagn. Kanske lite pensionärsvarning men förra våren impulsköpte jag o syster en husvagn tillsammans. Inte speciellt lyxig eller ny utan en helt perfekt bruksvagn. Den är fräsch och stor så vi kan sova där tillsammans när vi bara har de små barnen med oss. Nu har vi hämtat vrålåket och satt ut den på Ivö, där vi ska ha den på för säsong (april till slutet av juni) Ivö är en fin liten ö utanför Kristianstad kan man säga. Man tar sig dit via "färjan" Karna. Dock ingen färja där man kan ta sig en räkmacka o en öl eller handla på taxfree, nej, man sitter fint i sin bil de få minuterna det tar att komma över...

På 1800 talet var det en tapper liten kvinna vid namn Karna som rodde ut besökarna till ön med sin lilla roddbåt, vilket jobb! Hon höll på tills hon var över 60 år, nu vet jag inte om hon dog 1935 eller om hon rodde tills dess men man kan väl ändå säga att hon gjort ett riktigt livsverk.

I helgen har vi, syster, Patrik och några vänner till firat påsk på campingen. Vi åkte ut i fredes och satte upp vagnen, förtält och ett trallgolv som Patrik så duktigt skruvat ihop här hemma på uppfarten. Hur smidigt som helst, packade in de 12 bitarna i släpen och sedan skruvad männen ihop det till ett helt golv. Vi har även köpt ett kylskåp att ha i förtältet, blir ju lite mat o ha med sig när man e där ett par dagar... Det blev grillat på kvällen och så spelade vi 500, ett spel jag egentligen är vansinnigt dålig på men som jag just i helgen vann ett flertal gånger och hade skyhöga poäng fort, inte populärt bland mina motspelare :) Kan hända att det berodde på tur, halten av alkholintag och placering vid bordet. Det bästa var att jag och Malin la ut kort till varandra hela tiden som vi verkligen behövde, helt utan fusk dessutom. Snacka om att vi är same, same but different jag och syster!

Tjejerna tycker det är toppen att vara i husvagnen! Fullt av vuxna som ger dem uppmärksamhet, spännande barn de tar kontakt med och andra grannar som är roliga att hälsa på. Idag tog vi en liten roadtrip på ön. Det belv bergsbestigning på Ivö klack (en kulle som inte var speciellt hög men lagom för att vara spännande när man är 3 och 5 år) Biskopskällaren (lite som ett matförråd där ngn biskopsaktig man bott, eller det som var kvar efter en brand. De trodde han var spetälsk fast han var nog reumatiker, jisses, vilken förväxling) och sedan gick vi till stranden och käkade glass. Rundturen tog inte många minuter, kanske en halvtimme allt som allt, men barnen var nöjda o då e vi oxå det.

Igår firade vi påsk med påskmat, kubb och ännu mer 500 ;) Blev ganska mkt alkoholhaltiga drycker för det manliga könet och det fullkomligt stank gammal fylla i förtältet imorse. Men trevligt hade vi! Tur är att våra duktiga pojkar inte plockar fram de starkaste drickorna förrän tjejerna lagt sig, mycket imponerande.

Nu e vi hemma igen, töserna saknade mormor så vi bytte ut två trötta barn mot en psykotiskt hund och nu ska jag och min älskade man grilla lite i lugn o ro. Känns konstigt! Ikväll kommer oxå min kära vän Ingela på besök, hemma från Stockholm, och det ska bli vansinnigt roligt! Har inte setts sen i somras tror jag... Nu plingar Pling plong på dörren o jag ska rusa o öppna!



Töserna doppar fötterna i ISkallt vatten



Campar Ester!



Leta fiskar o musslor med bästaste Patrik!




Bergsklättrarna på gång!




Utsikt från "berget"




Malin o Ester fick finplatsen eftersom platser saknades och bara jag var körbar...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0