En sann vän...

Idag fick jag ett paket på posten! Från min kära vän Ingela som har bott i huvudstaden i massor av år vid det här laget... Saknar henne alldeles för ofta. Men hon kommer förhoppningsvis hem till påsk så vi kan träffas igen. Detta paket fick jag




Det var från godisboxen.se och detta var framsidan. Jag och Ola Ström har alltså gjort en resa från Stockholm till Hässleholm tillsammans. Inte illa, snacka om kändisresa! Detta är alltså framsidan så alla postarbetare på vägen har kunnat avnjuta denna fantastiska bild! Bilden föreställer alltså mig och Ola Ström efter vårruset i Malmö 2002. Det började ju bra, när jag "sprungit" typ 200 meter var det någon som skvätte gegga på mig, trodde jag, det var en ankbajs!!!! Fy va äckligt! O det fick jag springa med hela vägen, en stor blöt ankbajs på kepsen och vidare ner på jackan och t-shirten. Luktade inte sådär jättegott... När jag och mina kollegor kom fram i mål hörde jag en välkänd röst och när jag sprang in på arenan möttes jag av min stora idol. Jag frågade om vi kunde ta en bild på honom o mig eftersom jag o Ingela har en liten intern tävling om vem som har mest närkontakt med denna man. Behöver jag säga att jag fortfarande leder? Muhahahaha. Nu blev det ju lite pinsamt, som vanligt, för när vi stod där så sa jag till honom att "du är min idol" o skrattade, just då körde han ju upp microfonen i nyllet på mig så jag hörde som i en dimma i högtalarna på arenan "DU E MIN IDOL!!!!!"  Ja, ja, tur man inte skämms så lätt...

I boxen låg en påse micropopcorn, en påse m&m o två tablettaskar, mums! Salta katten, hur längesen var det man åt en sån!? Jääääättelängesen!

När man blir förnedrad genom ett sånt här paket och ändå blir glad och lycklig, då vet man att avsändaren är en sann vän! Jag är så glad för alla dessa galna minnen vi har tillsammans, herre gud vad vi gjort många pinsamma och galna saker. Det hade kunnat bli en hel bok av alla våra äventyr! Alla de skratt vi delat och orsakat i våra liv borde göra oss till otaliga 100 år eftersom ett gott skratt förlänger livet.

Så tack Ingan för att du kommer ihåg min dag i förskott och för att du förnedrade mig inom poståkeriet genom halva Sverige ;) Jag uppskattade det väldigt mycket och jag är oerhört ärlig när jag säger det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0