Johan Glans and the Najs Gajs

Jag har fortfarande träningsvärk i magen efter tisdagens föetsällning. Var får han allt ifrån den där Johan Glans! Förra året fick jag World tour Skåne på dvd, en föreställing från Helsingborgs konserthus, med samme man. Det är nog den roligaste film jag har och vi har tittat på den många gånger o fler kommer det att bli. Man skrattar så mycket så man nästan skäms. Mina kinder håller på att växa ihop med ögonlocken och tårarna sprutar! Han har så vardagliga situationer som han berättar på ett enastående sätt. Bara sättet att beskriva sina träslöjds skapelser, hur hans pappa kommer ner på morgonen o frågar varför det ligger en schackpjäs i smörpaketet och hur hans mamma vill spara sonens "fina" smörknivar till ett finare tillfälle. Det var ju så det va! Man undrar ju hur dålig motorik man har när man ser sina grejjer man gjort i slöjden...

Eller hur pinsamt det är att stå i en hiss med okända människor och man plötsligt behöver nysa. Så står man där redo med armen över ansiktet och så kommer det ingen nys, och som han sa, då undrar ju alla vad man är för en människa som kör en draculapose i hissen. För att sedan helt plötsligt nysa rakt ut, på en spegel, som blir full av snor o slem.

Eller hur han beskriver sin dotters barnkalas, det var som att vara den enda nyktra på ett enormt fylleslag med folk som går runt och vinglar, spiller, kräks och kissar på sig! ;) Det är ju faktiskt så det är många gånger, men med Johan Glans kroppsspråk, lite halv fjolliga ansiktsuttryck och meningslösa utstrålning blir det helt galet skoj!

Det var en riktigt trevlig julklapp från lilla mamma och blev ännu bättre med trevligt sällskap av syster o svåger samt den goda maten på Cats. Och tro det eller ej, jag fick inte ens lite ont i magen efter maten... Phu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0