Så mycket att göra o ändå hamnar man här!

Hur kommer det sig att man hamnar vid datorn när man har som mest att göra? Jag är superstressad över allt jag VILL göra, för att hinna med det i lugn och ro innan tjejerna kommer hem från förskolan... Lite konstigt det där. Jag vill och behöver göra nya smycken eftersom beställningar kommer in hela tiden, vilket är superkul! Och jag vill fixa med hemsidan så att det verkligen blir bra och snyggt och överskådligt. Jag vill också ordna med alla papper så att man har ordning från början.

Men vad händer? Jo, jag hojjar till förskolan med tjejerna vilket gör mig ganska sleten i nacken, vill jag verkligen utsätta mig för mer smärta när jag har så mycket att göra? Sen åker jag in till stan för en leverans och passar på att gå och fresta mig genom att titta på en massa fina kläder och samtidigt bli av med värdefull tid...
Sen åker jag och handlar lite, mjölk o frukt o bröd o sånt. Då slinker det ner ett pkt mums mums, bara för att ge mig en känsla av extra misslyckande eftersom dagen började så bra med shake o motion. Nu har jag fixat med tvätten och plockat upp ett paket som Ester slaktat i ungefär 100 000 minibitar.

Men nu när jag verkligen har tid och ro att sitta och jobba, då hamnar jag här på min vanliga lilla runda. Hotmail, facebook, blocket, fodda och hit. Jisses, hur fungerar man egentligen?

Nej, nu ska jag skriva en lista om vad jag ska göra och verkligen fullfölja de olika punkterna. T ex lägga in ren tvätt, förbereda middagen, vårstäda i trädgården, åka o tvätta bilen osv Men den första punkten på lista är stänga av datorn och sätta fart!!!!



Men först en bild på mina underbara töser som ofta driver sin mamma till vansinne :) Smidigt med tandembesök på toan!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0