Sportlov!

Inför alla lov har jag så höga förhoppningar och stora planer för vad jag och tjejerna ska hitta på. Åka tåg, åka till Danmark, Skånes djurpark, badhuset, baka, pyssla osv osv. Oftast går de planerna helt åt skogen. Ett lov var det kaos med tågen så alla tåg var inställda, tjejerna brukar vara sjuka och liknande stopp i hjulet. Samma detta lovet! Fast denna veckan hade jag tänkt att de skulle vara på dagis tis-tors eftersom jag har en hel del att göra i företaget, fått många beställningar och det är lättast att fixa det när tjejerna inte är hemma...

Men i fredes när jag hämtade Ellie på dagis hade hon 38.3 i feber! O det har hållt i sig... feber, ont i halsen och hosta. Nu har även Vira hängtmed i den klubben och är rosslig, hostig och snuvig... Såklart när det är lov! Nu blir det till att vara hemma och mysa istället. Igår gjorde jag play doh lera till dem o det var en höjdare! Säkert en timme att jobba på när de satt o pysslade, fast då va ju Emelie hemma så jag vet inte om det går lika bra idag. Fast idag är det vattenfärgerna som lockar. Och det är så bra att de vill pyssla samtidigt som jag gör smycken, för då är det ändå som om vi gör något tillsammans men ändå olika saker.

Som sagt har jag ju lite att stå i eftersom jag fick beställning på 10 halsband i förra veckan, det är ju helt galet! Och i helgen fick jag ytterligare beställningar, vilket är jätteskoj! Jag har skickat armband både till Stockholm och Göteborg och har ett kuvert adresserat till Emmaboda, skoj att det sprider sig! Då jag märkte att det faktiskt var många som gillar det jag gör så staratade jag eget företag. Kändes tryggast eftersom jag vet att det alltid är någon som drabbas av den svåra avundsjukan och gärna vill göra skit för en. Tur för mig att jag ordnade det innan jag började sälja...

Så nu finns det både blogg, företag och hemsida med Mamma Buus! Nu håller jag tummarna för att alla råvaror kommer idag så jag kan bli klar med mina halsband så vi kan koncentrera oss på något annat spännande i veckan, något måste de ju orka med, är mest hostan som tar musten ur de små liven.

Recept på underhåll av barn!

4 dl mjöl
2 dl salt
2 msk alun (köpes på apoteket)
färgpulver eller karamellfärg
4-5 dl kokande vatten
2 msk olja

Blanda de torra ingrediensterna och tillsätt sedan vattnet, oljan och karamellfärgen. Det brukar räcka med 4 dl vatten men prova dig fram. Leran arbetas ihop som en vanlig bröddeg och förvaras i plastpåse eller burk med lock.

Lycka till! Både roligt o billigt alternativ till pyssel... Tjejerna gjorde pizza av sina igår med kokos, russin och linfrö på. Det gillade de!

Ha en bra dag o njut lite av lovet också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0