Den där Ester...

Jag har sagt det förr och säger det igen, den där lilla Ester har vi fått för våra synder... Eller e vi väldigt bortskämda med Smilla som sköter sig exemplariskt, förutom hennes överdrivna vaktinstinkt längs staketet.

Det stora knytet har nu blivit 6 månder och väger drygt 23 kg och är numera högre än Smilla. Denna gammeltacka som börjar få lite svårt att sätta henne på plats. Ester är väldigt lugn och snäll när vi är hemma och vääääldigt kelig! Varje morgon väcks jag av en blöt puss av en hungrig krabat som är så lång så hon lätt sätter upp sina gigantiska tassar i vår höga säng. Vår säng som Smilla för längesen gett upp att överhuvudtaget komma upp i eftersom den är så hög. Ibland får hon lite hjälp upp när matte är kelsugen men det går väldgit trögt. Ester däremot som har ben som en fotomodell skuttar lätt upp.

De gånger vi åker hemifrån är hundarna instängda på ov så vi kan larma men ibland när jag ska åka till dagis och på nätterna har de ganska fri tillgång till husets 227 kvm, till deras stora förtjusning. En morgon kom jag ner och skulle rosta mackor till mina sjuka barn och upptäckte en tom påse på golvet, alltså hade dessa två hundar kalasat upp ett helt rostebröd! De samarbetar väldigt bra, långa Ester hämtar käket o sen kalasar de båda två. Natten efter var det en paket mjuka pepparkakor som rök...

Hon har en väldigt bra finmotorik. Kan liksom pilla ut väldigt små och onödiga saker, som min mössa, där hade hon lyckats få upp en dubbelknut och dra ut det 0,5 cm breda sidenband som satt i. Dessutom lyckades hon att fullkomligt slakta ett paket med polkagriskäppar och pilla ut käpparna ur det vacuumförpackade plastet som inte ens jag kan få upp!

Det är lika spännande att ta sig en titt på mattan i hallen, för det är där hennes trofeér brukar hamna... Kanske en toalettrulle som dragits ut från hållaren på toaletten, ut i hallen och lite överallt. En docka som mist sin fot på ett "coolt" sätt som Ellie säger. Ett barnmatslock som ser ut att blivit skjutet med luftpistol. Ett lapptäcke som rensats på vadd. Osv osv...

Men hon är ändå världens sötaste Ester som kommer att bli helt galet stor och ibland undrar jag vad jag gett mig in på, hade nog inte tänkt att hon skulle bli sååååå stor ;) men det kommer att bli hur bra som helst!






Några av Esters nattliga trofeér. En laddare skickligt avbiten på mitten, min gamla barbiedocka miste sina händer, en besökandes barnmatslock blev massakerat och en trägaffel fick en helt annan innebörd.



Här är det "lilla" knytet som blivit en riktigt stor kicka väldigt fort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0