Gott nytt år!

Igår va det då den omtalade nyårsafton. Enligt min mening en dag där man dukar lite fint, fixar lite gott käk o spelar lite spel. Hela familjen tillsammans och gärna med goda vänner. Andra ser det som en dag då man får/ska supa sig så full som möjligt, slösa hutlöst mycket pengar på sprit och raketer och börja sitt nya år i en dimma som man inte ens själv kan hitta ut ur. 

Tidigare om åren har jag tagit alla chanser att jobba för att slippa gå på någon fest. Jag har aldrig gillat att dricka alkohol och är inte så förtjust i den där dimman. Gick jag på fest ifrågasattes det varför jag inte drack och stannade jag hemma var jag en tönt för det. Konstigt det där.... Om jag va hemma o firade med min mamma och syster, som jag egentligen gillade allra bäst, då var jag en tönt men om jag hade firat hemma med min pojkvän hade det varit såååå mysigt. Suck, att alla alltid ska anse att det är mysigast med sin partner och inte med sin familj?

I år firade vi iaf hemma hos oss, det bästa när vi har alla fyra barnen hemma. Det var hela familjen, Malin, Patrik, Kenny, Sofie och hennes barn. Vi började vid 17 med en fräsch och smaskig räkcoktail a la Patrik/Kenny. Till huvudrätt blev det helstekt fläskfile med bakad potatis och tzatsiki/bearniesås och till efterrätt blev det frukt att doppa i M o P chokladfontän och vaniljglass. En meny komponerad av vår egen Patrik "Morberg". E så skönt att det är fler än jag som lagar mat och ännu skönare att han tycker att det är roligt och har lite fantasi, vilket inte jag har...

Mellan sittningarna spelades det wii och ps 2. Jag och Sofie sjöng singstar med barnen. Eller med barnen, snarare för barnen, ha ha ha. Det är så roligt. Vira kan bara två låtar, "mama Mia" och "Ring of Fire" med Johnny Cash. Jag o Sofie gillar mer Billy Ray Cyrus, Aqua, Roxette och andra gamla godingar. Tillslut hade alla barn gått ner, Sofie fixade med sina barn och jag satt där själv och sjöng. I båda microfonerna eftersom jag inte riktigt kunde ändra inställningarna, teknikens under är inte riktigt vän med mig... Men jag fick sjyssta poäng där jag satt men lite trixigt att hålla reda på när jag skulle sjunga i den röda och när jag skulle sjunga i den blå och vilken jag hade i vilken hand... Ja jisses, till slut kom Kenny och räddade mig från total förvirring.

När det väl skulle smällas raketer blev det lite kaosartat. Smilla tog på sig ett stort ansvar och skulle vakta oss alla och Esters första nyår blev bara för mycket. Hon sprang genom hela huset fram och tillbaka, upp och ned och var helt darrig. Inte roligt när en hund blir så rädd så man får leta hundbajs i hela huset... Hur kan man lägga ner så mycket pengar på något helt meningslöst som bara skrämmer, skadar och smutsar ner miljön. Än en gång är det pensionärsvarning på mig men jag avskyr det verkligen!

Men vi hade väldigt mysigt med alla barn och hundar ändå. Vi skålade i den klassiska pommacen och barnen var så nöjda med sina fina champangeglas o skål! Trodde aldrig att Vira och Ellie skulle orka vara uppe hela tiden men de höll ur. 00.15 blev det tandborstning och bingen, somnade medetsamma. Sen blev det lugn och skönt på Hassellunden, inga eftersmällar, skönt!

Alla barn sov gott till kl 9.50! Rekoooooord!!!! Och jag vaknade pigg för första gången på mycket länge. Idag har det varit en lugn dag med lite rester, klädskåpsbygge och nu äntligen läggdags för de små och snart för oss också hoppas jag!

Hoppas ni alla hade en härlig nyår, hur ni än valde att fira den, och att ni har fingrar, ansikte och hjärta i gott bevar! God fortsättning på er alla!

Kommentarer
Postat av: Linen

Har en skiva du kan få låna med raket ljud,åska samt gevärsskott som man använder för att tränahunden till att inte vara rädd för raketer mm! Har fungerat på Zelda så hon bryr sig mer om sin leksak när det smäller än om smällandet!

2011-01-02 @ 09:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0