Lördagsmys på tu man hand!

Lördagen tillbringades men min älskade man! Iofs var vi ett sällskap på 16 personer men vi hade inga barn med oss och det är faktiskt ganska skönt ibland även om de är det finaste vi har! Peter är styrelsemedlem i det kooperativ vi är med i och istället för att ta ut något arvode anordnas en styrelseaktivitet varje år, men respektive. Förra året var vi på Lögenäs gård, mysigt litet ställe med spa, käk och övernattning. I år blev det Malmö med Spam a lot och trerätters middag.

På fm kom kära syster med sambo för att passa alla 4 huliganer. Hade inhandlat råvaror till deras trerätters middag och lämnade dem åt sitt öde. Visste inte riktigt var vi skulle men eftersom jag är gift med en levande gps så oroade jag mig inte nämnvärt. Middagen serverades på Översten, en restaurang på 26 våningen på Regementsvägen. Det blev toast skagen, ngt kött med potatis och rödvinssås samt en kaka som bestod av sockerkaka, aprikossylt, smörkräm och allt inlindat i choklad. Låter väl smaskigt men jag vet inte... måste erkänna att jag tyckte min kycklingsallad och chokladmousse var godare... :) Jag är så gretten och otacksam, jag vet....

Efter middagen bar det av till föreställningen, förväntningarna var extremt höga. Det var en bra föreställning men faktiskt inte så roligt som jag trott. Utan Johan Glans hade den nog varit ganska tillintetsägande. Kan ju bero på att Monthy python inte är min favorithumor direkt, för hysteriskt för min del. Otacksam var det ja...

Något som jag tycker är roligt är filmen World tour Skåne, jag skrattar galet mycket varje gång jag ser den! Så vi blev väldans glada när vi fick biljetter till hans besök på Kulturhuset i februari, man tackar syster o Patrik! Verkar som om det blir käk innan oxå o det är ju aldrig fel...

Men det var ändå en sååå mysig dag, bara att få åka i bilen (förlåt, bussen) själv bara jag o Peter är trevligt. Inga barn att jaga, ingen mat att dela, inga toalettbesök för att komma tillbaka till bordet o sen behöver nästa gå på toa, Nora Jones på stereon isf Doris o Knäckebröderna, inget skrik i bilen om att det går för fort eller för sakta osv osv.

Som sagt, jag älskar våra barn mest av allt men att få vara vuxen i ett par timmar någon gång då och då är inte fel alls. Den 15 februari kommer jag att ha en ganska vuxen dag. Ska tatuera mig, käka på Cats med Peter, Malin o Patrik samt avnjuta Johan Glans. Det är en dag jag ser fram emot en dag som denna, när alla 4 barn vill slita håret av varandra och inte ens kan se varandra utan att helvetet bryter lös. De stora är kaxiga och nosiga och sitter med sina mobil tfn, datorer, Disney channel o tänder på minsta lilla. O de små skriker o bölar så fort de blir tilltalade eller om ngt storasyskon tittar på dem. Det märks att det är söndag och att de stora barnen varit här i en vecka, tur för alla att det är imorgon de får pausa från varandra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0