Nappavvänjning?

Ikväll hittar vi inte Ellies napp! Åh vad jag längtar tills napptiden är förbi, varje kväll samma visa, letar som tokar på alla öppna ytor, under soffan, i krukor eller andra burkar, i kylen, vid tvättmaskinen osv osv. Hittar den alltid efter en stund men ikväll är den puts väck! O de har bara en varsin kvar, de andra har blivit utnötta av allt suttande och jag vägrar köpa nya. Töserna är ändå 3 och 5 år och de skulle slutat med napp för längesen! Nu är det ju så att de har en lite för bekväm mamma. Har försökt med Vira åtskilliga gånger men det slutar alltid med att jag ger vika. Jag klarar helt enkelt inte av att lyssna och se på henne, hur hon i flera timmer skriker hysteriskt, gråter, slår sig själv, hoppar av o an i sängen och är otröstlig. I julas lämnade hon en napp till tomten för hon hittade inte de andra, men när han gick blev hon helt förstörd och det slutade med att moster gick med henne o letade upp de andra. Hon är verkligen inte redo. När hon är utan napp suger hon på tummen, ngn svans på ett kramdjur, tuggar på tröjan osv. Men nu, sedan tandläkaren ringt till henne o kollat om hon slutat, har hon faktistk inte den på hela dagen. Lägger den i säcken på morgonen o tar den när hon går o lägger sig.

Ellie däremot har nog aldrig varit så besatt av sin napp som sin syster. Som ikväll, hittade inte nappen och sa att du får sova utan inatt. Ok, så hon då. Sen när det va dags o krypa ner blev hon lite sugen o ville verkligen ha sin napp men det gick utan ngr tårar. Sedan skulle hon sova hos sin storasyster. Mmmm, visst... De sjöng, busade, läste insektsboken, skrattade tills jag hämtade henne o la henne i sin egen säng. Där har vi legat en stund nu men jag gick upp, hon somnar helt enkelt inte när jag ligger hos henne. Nu ligger hon i sin säng, jättetrött o full av myror i brallan. Vira ligger i sin säng o snörvlar och nu hoppas jag verkligen att de somnar. Klockan är 20.15 och de brukar sova 19.00...

Så typiskt att de är så sega just ikväll! Peter e ute o kör o jag hade sett fram emot att prata med mamma i tfn o röjja i tvättstugan. Ja, jag vet, är lite udda men vill verkligen få ordning och mår som allra bäst när jag har fått städa tror jag, psykiskt iaf.

Håll nu tummarna för att de slocknar som de slagna hjältar de är och att de bestämmer sig för att sluta med sina nappar, för att jag bestämmer mig fungerar inte så bra. Nu får det bli en dubbel general för det behöver jag verkligen nu! Nikotin löser allt i min värld ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0