Oanade talanger?

Sitter här hemma, Ellie sover, Vira e hos mormor o Peter halvsover i soffan. Regnet smattrar utanför och brasan brinner för fullt. Inget på tv som är värt min tid och då gick tankarna till min låda full av godsaker som jag klickat hem i veckan. Har fått för mig att jag ska göra lite smycken som jag tänkte ha till försäljning. Enkla och billiga smycken både till vuxna och barn. Upptäckte dock att jag saknar en del tillbehör som jag behöver för att göra det jag vill men ganska snabbt och med lyckat resultat, tycker jag själv, fick jag ihop lite prytlar ikväll. Och det var verkligen jätteskoj! Det gick fort och ideérna sprudlade men dessvärre gick som sagt inte alla i lås, saknar just lås och lite "pinnar" och elastisk smyckestråd för att kunna fullfölja planerna om barnarmband/halsband.

Kanske är det detta som är mitt "flow". Vi har pratat mycket om det där på smärtrehabiliteringen att man ska hitta något att göra där man glömmer smärtan. Jo visst, lättare sagt än gjort, behöver nog ngt väldigt starkt för att kunna glömma den men detta fördröjde ändå den där sabla nackens impulser som varit lite väl intensiva de senaste veckorna. Kan bero på att jag varit hemma en hel del med alla barnen och all skottning som måste genomföras. Tur att svärfar förbarmar sig över den iaf. En snöslunga står nästan högst på min önskelista. Före den står obegränsat med pengar samt en tatuering på foten. Det första kan jag nog glömma men jag hoppas att Peter lyssnar på mina önskningar och fixar det i present kanske? Tycker att det är lite väl mycket pengar från vardagskassan som går åt till en tatuering, bättre att ta det ur kalaskassan! :)

Är nöjd med dagen, jag o världens bästa Sofie fick ett par timmar i Kristianstad. Det blev fynd av barnkläder samt en sminkning på Make up store för Sofie och lite shopping där med för mig. Kostar o ligga på topp ;)

Här kommer iaf bilder tagna i ett halv dunkelt tv rum med två nyfikna hundar, hoppas de inte kom med... Får nog passa på att tacka min moster för den pyssliga ådran, kan det vara den du startade när vi fick sy de alldeles underbara dockorna? Kommer aldrig att komma upp i hennes klass o virka o sticka, för det är jag inte kapabel till, men sy på maskin och göra smycken, det är nog något för mig. Jisses vilket självförtroende, men oavsett vad ni tycker är jag mycket nöjd med kvällens resultat. Hejja mig! :)




Vuxen armband...




barnarmband samt ett par öronhänge, andra finns i skallen men väntar på rätt tillbehör!




Samt ngr halsband...

Nå, vad tycks? Tror ni inte jag har en fallenhet för det här? ;) Nu är hantverkaren trött o kryper till kojs, natti natti allihopa!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Du...jag tycker de var jättefina saker som du gjort ikväll...vad kostar armbanden? Jag skulle kunna tänka mig de armbandet som är turkost med blommor på ..ME LIKE!!!

2011-01-15 @ 22:58:03
Postat av: Maggan

du de är ju superfina saker du gjort...å bara sådär på någon timme. Jag tycker de turkosa med blommor på är superfint armband...Vad har du för priser?

krma kram

2011-01-15 @ 23:00:18
Postat av: martina

Jättefina smycken Linda!! Håller med föregående talare om att det armbandet med blommiga pärlor var jättefint (:

2011-01-16 @ 00:17:15
Postat av: lollo

Kul att du hittat något att utveckla din "pyssliga ådra" med, ser jättefint ut! Det är alldeles sant att man "glömmer bort" lite av sitt onda när man får syssla med spännande skapande. Hoppas nu du unnar dig lite egentid med ditt nyfunna "flow". Lycka till :)

2011-01-16 @ 00:26:21
Postat av: Mamma Buus

Man tackar, vad snälla ni e! Jag ska räkna lite på det och återkomma med priser. De blommiga pärlorna är lite dyrare men jag tror att de kommer att kosta runt 60 kr... Finns i fler färger att beställa o de är verkligen jättefina o lätta att ha på sig. Ni får höra av er om ni vill kolla på dem "live"

2011-01-16 @ 08:55:06
Postat av: Towe L Ottosson

Du e ju bara för duktig.

Hur hinner du allt.

Du får gärna dela med av din energi hihhihi.

Ha det gott då ses vi på Torsdag eftermiddag????????????

Kram

2011-01-16 @ 09:46:57
URL: http://cockettsriccardo.blogg.se/
Postat av: Emelie <3

Super snyggt!!! :)<3

2011-01-18 @ 18:54:02
URL: http://aslongasibreathe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0