Trettonafton, redan!?

Hjälp vad dagarna går! Nyss var det första advent och nu är det trettonafton, man blir allt lite mörkrädd... Men så är det och det är inget vi kan göra något åt, bara o hänga med.

Ikväll känns det väldigt konstigt, bara jag, Peter o de stora barnen hemma. Min älskade mamma har varit väldigt skruttig läääänge nu och har knappt varit upp ur bingen sedan julafton. Mina barn, som avgudar sin mormor, längtar nästan ihjäl sig. Idag va hon lite piggare och tyckte att barnen kunde komma o hälsa på. Hälsa på är detsamma som att sova över i tösernas värld och snäll som mormor är så va det klart att de skulle göra det. Så i em begav vi oss o handlade lite o sen lämpade jag av barnen hos min stapplande, tappra mor!

Nu ikväll skulle vi lyxa till det lite extra och jag smällde ihop den smaskiga chokladpuddingen som jag såg Per Morberg göra häromkvällen. Rörde ihopa och hällde upp i de gamla goda glassglasen. Ställde in i kylen för att stelna och där står de fortfarande... Jag misstänker starkt att om den inte stelna på de här fem timmarns så gör den nog aldrig det. Bara att inse att jag misslyckats totalt! Ja, ja, middagen blev desto godare, hasselbackspotatis med en köttbit och vitlökssmör, det är riktigt gott och enkelt.

Till efterrätt gjorde Emelie hederlig Ekströms chokladpudding till henne och Albin medans jag o Peter åt lite glass. Nu tittar vi på Göta kanal 2, därav min stund här... Jag tycker inte om filmer som det finns mer än en av, endast sagan om ringen triologin blir bara bättre och bättre medans andra filmer blir mer och mer pinsamma...

Jag sitter iaf och njuter av att jag varit ute på två härliga promenader utan att bli helt fördärvad. Igår var jag o grannen ute i en timme och idag lurade jag ut de stora barnen på en 40 minuters promenad. Det är såååå härligt att gå när det är så kall och skön luft. Riktigt, riktigt välbehövligt. Nu hoppas jag på ännu en natts sömn och att inte Peter ska behöva ge sig ut och ploga miss i nasssen. Och om han ska göra det hoppas jag att Albin sover heeeela natten!

Önskar er alla en lugn och skön trettonhelg, alltid skönt med röda dagar så man får lite ledigt!






En liten försmak av sommaren, mina galna töser i sommarmundering!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0