Mu, bä, dubbelkvack, dubbelkvack... när du har fått en svacka...

Kom o tänka på den melodin, från Hannas hjälplinje på Bolibompa, nu. Behöver verkligen en sådan hjälplinje o ringa, räcker inte med mamma tror jag...

Jag är som en ilsken ko! Trött, hungrig, irriterad o kissnödig. Jag vet att det är så det blir efter ett par dagar med pulverdiet men detta är ett nödvändigt ont eftersom vi ska till Paris på söndag o sen när vi kommer hem har jag bara 9 dagar kvar till op. Kanske inte så smidigt o asa med sig pulver o grejjer dit, men jag ska försöka smussla ner ngr påsar iaf så att det blir så bra som möjligt inför den där händelsen. Alltså knappt tre veckor tills jag ska ligga på operationsbordet. Bye bye alla frosseri kvällar. Bye bye alla latpizzekvällsmat, bye bye goda frallor, bye bye ljuvliga cola... Men hallå, vad är det jag kommer att missa då? Tycker egentligen, om jag ska vara riktigt ärlig, inte om ngt av ovanstående så att det är värt att äventyra min hälsa.

Jag blev väldigt förvånad idag då jag vägde mig o vågen visade -5 kg! På kanppt en vecka? Men visst det blir ju en hel del kissande o jag skulle tro att om man äter ngt så smäller man väl upp de kg igen. Men inför nästa vecka känns det ändå bra, då har jag skrapat ihop lite extra till nästa vecka så jag kanske kan smaka ngn fransk, kulinarisk rätt...

Idag har jag gått runt som ett åskmoln. Jag är så vansinnigt sugen på att äta något! Vad som helst!!! En limpemacka, ett kex, en köttbulle, som sagt, vad som helst! Lagade mat till barnen idag, kotlett o pommes, det är nästan lite tortyr faktiskt... Men jag ska INTE gnälla, det är faktiskt mitt eget val o jag ska klara detta! Men det hjälper inte att jag städar o städar, fast det brukar hjälpa, men eftersom det går ngr små huliganer o stökar ner efter mig så är det liksom lite ogjort jobb. O humöret är väl inte på topp hos min argbigga Vira heller, barnen går varandra på nerverna vad jag än hittar på. Men nu kom deras pappa hem, o han e ju lugnet själv (?) så då får han ta över.

Jag har tagit ledigt från mitt liv ikväll o ska följa med mamma på ett möte, jag måste ju ta lite ansvar som vice ordförande... Innan dess ska vi gotta oss i lite blomster som kan lysa upp tillvaron lite! Herre gud, vad gjorde man innan man skaffade barn o hus? Måste hitta tillbaka till det där livsnjutar jaget som fanns förr. Ta en promenad, läsa en bok, åka på roadtripp... behövs inte så mkt faktiskt...

Lite gott o blandat som iaf jag blir glad av!!!!


Blomster hos moster Lilian

"Hamnen" på Landön

En fantastiskt söt kalv på skånes djurpark som tar mig tillbaks till trygghetens stall i Hylhult!

Kommentarer
Postat av: LillStrumpa

Tycker du e tokduktig SysterYster! Kämpa Kämpa o gör mej stolt... :) Kommer bli så bra så bra! :) Skönt att du hänger med mojjan o tar ditt ansvar när jag bara ska va hemma... :)

Ses imorn!!!

Styrkekramar

2011-07-21 @ 17:32:53
Postat av: Maggan

Heja heja...du kommer fixa detta...är helt övertygad. :)

Ja vad gör man när man inte har hus och barn? De ska jag berätta :) Man dricker rosé, njuter av tystnaden, tar ut hunden på en låååånggrunda...man hinner stanna till ute i skogen för att bara lyssna på tysnaden...:) Men du...tycker du ska försöka få lite kvalitetstid för dig själv oxå så även du kan få njuta av de som gör dig lugn och glad :)kram

2011-07-22 @ 09:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0